به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی که در مجتمع رفاه برگزار شد، با بیان اینکه "مرحوم عسگراولادی در رأس فعالیت‌هایش، تدین را مورد توجه قرار می‌داد"، گفت: در سال ۸۸ که آن موضوعات پیش آمد که نمی‌خواهم واردش شوم، آقای عسگراولادی چندین روز بعد از نتیجه انتخابات، وقتی که کاندیدای «خیرالموجودین» ایشان از میان کاندیداها رأی آورد و وقتی آن فرد، پنج، شش روز بعد از انتخابات مطالبی را مطرح کرد، آقای عسگراولادی گفت که این فرد فاصله اش با دیانت و خدایش زیاد شده است. چراکه او در بیان دیدگاهش ملاحظات مرسوم را مبنا قرار نمی‌داد.

وی افزود: از ایشان در ۱۰ سال آخر عمرش مدام می‌شنیدم که می‌گفت من آفتاب لب بام هستم و باید آنچه را که وظیفه‌ام می‌دانم، انجام دهم و در مکاتباتی که با دبیرکل حزب رقیب داشت بارها از سوی همفکرانش و هم حزبی‌هایش مورد سؤال و ایراد قرار گرفت که چرا چنین کاری را انجام می‌دهی و ایشان پاسخ می‌داد که این وظیفه من است و حتی یک بار در جلسه حزب مؤتلفه مطرح کرد که من امشب به اینجا آمده‌ام تا همه شما از من اعلام برائت کنید و اگر این کار را بکنید هم من باز معتقدم که به وظیفه‌ام در زمان مناسب عمل کرده‌ام.

باهنر با بیان اینکه "عسگراولادی در دوران پیش از انقلاب یکی از معدود افراد تاثیرگذار بود که پشت سر امام راحل حرکت می‌کرد"، اظهار کرد: شاید موردی پیدا نمی‌شد که در دوران پیش از انقلاب کسی باشد و فکر کند اگر امروز پشت امام حرکت می‌کند فردا نماینده مجلس می‌شود، فرماندار می‌شود، امام جمعه می‌شود یا مردم سلامشان را گرمتر پاسخ می‌دهند و این اخلاصی بود که تمام و کمال در رفتار و تفکر و گفتار و سکوت و حرکت مرحوم عسگراولادی وجود داشت و لحظه‌ای به امام پشت نکرد و دوست، سیاست و حزب و کارش را با تدینش می سنجید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آن مرحوم بعضی وقت‌ها حرف‌های شاذ و عجیبی از دیدگاه ما می‌‌زد که برخی به او می‌گفتتد این حرف ممکن است تاثیر زیادی بر جایگاه فعلی شما داشته باشد اما ایشان معتقد بود باید حرفش را بزند و اعتنایی به این مسائل نمی‌کرد.

باهنر با بیان اینکه "مرحوم عسگراولادی در عرصه امدادرسانی به نیازمندان همواره تلاش و کوشش فراوانی می‌کرد"، گفت: اگر پیش می‌آمد که زمانی برای او ارباب رجوعی نمی‌فرستادیم، از ما گلایه می‌کرد که چرا من را از ثواب محروم کردید؟ او شخصیتی بود که تا یک هفته پیش از بستری شدنش در بیمارستان هم در محل کارش به امور نیازمندان رسیدگی می‌کرد و امیدوارم که ما هم مثل ایشان همین راه را ادامه دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.