به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رسانه های سعودی گزارش دادندکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ترغیب سلمان بن عبد العزیز شاه عربستان برای عرضه سهام آرامکو در بورس نیویورک با وی گفت و گو کرده است.
عربستان قرار است در رویدادی که ممکن است به بزرگ ترین عرضه سهام جهان بدل شود، برای جذب ۲ تریلیون دلار سرمایه خارجی، سهام شرکت آرامکو را عرضه کند.
ترامپ ساعاتی پیش برای ترغیب عربستان به استفاده از بازارهای بورس آمریکا، در پیامی توئیتری نوشت: بسیار سپاسگزار خواهم بود که عربستان سهام آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند. این مساله برای ایالات متحده حائز اهمیت است.
شرکت عربستانی آرامکو که کارشناسان مسائل اقتصادی از آن به عنوان ارزشمندترین شرکت درجهان نام می برند، برای واگذاری حدود ۵ درصد از سهام خود در سال آینده آماده می شود، اما اخبار حاکی از آن است که این واگذاری فقط در داخل عربستان انجام خواهد شد.
مقام های ریاض مساله واگذاری سهام آرامکو را از اوایل سال گذشته میلادی مورد بررسی قرار داده اند، اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.
ترامپ که ایجاد شغل برای آمریکایی ها را یکی از مهم ترین شعارهای تبلیغاتی خود در دوران رقابت های انتخاباتی قرار داده بود، تلاش بسیاری برای جذب سرمایه های عربستان به بازار آمریکا کرده است.
وی در تابستان امسال در سفری به عربستان یک توافق دفاعی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار با ریاض منعقد کرد.
ترامپ اکنون در آغاز سفر آسیایی خود به پنج کشور شرق این قاره در ژاپن به سر می برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.