به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که حدود یک سال از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا می گذرد، نتایج تازه ترین نظرسنجی حاکی است که اکثر آمریکایی ها معتقدند، دوره ریاست جمهوری ترامپ با دستاوردها و پیشرفت‌های ناچیزی همراه بوده است.

این گزارش افزود: نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد که 65 درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که ترامپ در یک سال گذشته هیچ دستاورد و پیشرفتی نداشته یا دستاوردهای دولت وی بسیار ناچیز بوده است. این رقم نسبت به نظرسنجی که پس از 100 روز ریاست جمهوری ترامپ انجام شده، با رشد چشمگیری روبرو شده است. در آن زمان 56 درصد آمریکایی ها اعلام کرده بودند که ترامپ اقدامات کافی را برای بهبود اوضاع کشور انجام نداده است. میزان محبوبیت ترامپ نیز در این مدت با کاهش شدیدی روبرو شده است.

نرخ محبوبیت ترامپ نیز به 59 درصد کاهش یافته است که این رقم یک رکورد پایین تاریخی به شمار می رود و از زمان ریاست جمهوری هری ترومن بی سابقه است.

در این نظرسنجی درباره شخصیت و خلق و خوی ترامپ از آمریکایی ها سئوال شده است که 66 درصد آنها گفته اند، ترامپ فاقد شخصیت و خلق و خوی مناسب برای خدمت موثر به کشور به عنوان یک رئیس جمهور است. 64 درصد آمریکایی ها نیز تاکید کرده اند که ترامپ فردی صادق و قابل اعتماد نیست.

62 درصد مردم آمریکا نیز بر این باورند که ترامپ مشکلات آنها را درک نمی کند و تنها 55 درصد شهروندان آمریکایی اعلام کرده اند که ترامپ توانسته است تغییراتی را که در رقابت های انتخاباتی وعده داده بود، عملی کند.

ترامپ برای اجرای وعده های انتخاباتی خود با ناکامی های بزرگی روبرو شده است، وی هیچ موفقیتی در لغو برنامه بهداشت و سلامت اوباما موسوم به اوباماکر نداشته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت و حمایت جمهوریخواهان آمریکا از ترامپ نیز به شدت کاهش یافته است. در حالی که 81 درصد جمهوریخواهان آمریکایی یک سال قبل از ترامپ حمایت می کردند، این رقم در نظرسنجی اخیر به 63 درصد کاهش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.