به گزارش روزنامه ایران، حاشیه‌های چهره‌های برساخته رسانه ملی، حالا دیگر به موضوعی عادی تبدیل شده است؛ موضوعی که هرچند وقت یک بار توجه مردم را به خود جلب می‌کند و بعد دوباره فراموش می‌شود تا باز یکی از ستاره‌های اجراهای تلویزیونی دسته گلی جدید به آب دهد. نکته اینجاست که این طور وقت‌ها مردم نسبت به این اشتباهات و حاشیه‌ها واکنش بیشتری نشان می‌دهند چون بارها و بارها آنها را از پشت شیشه تلویزیون دیده‌اند که درس اخلاق می‌دادند و رفتار دیگران را قضاوت می‌کردند وگرنه به خودی خود هیچ‌کس از اشتباه مبرا نیست.

اما این تنها مردم نیستند که نسبت به این حاشیه‌ها واکنش نشان می‌دهند، خیلی وقت‌ها مسئولان رسانه ملی هم نسبت به این حاشیه‌ها واکنش نشان می‌دهند؛ واکنشی که ژیلا صادقی یکی از مجریان صدا و سیما از آن با عنوان برخورد شلاقی یاد می‌کند. او که خود پیش از این حاشیه‌هایی درست کرده بود به ایسنا گفته: من این گونه برخوردهای شلاقی را اصلاً دوست ندارم و اصلاً هم درست نیست، ولی این را هم می‌گویم که مجریان ما آن قدر تعاریف غلط از اجرا برایشان در ذهن‌شان جا افتاده است که اگر آن خط کشی و اخطارها وجود نداشته باشد شاید اتفاقات بدتر از این هم برایشان بیفتد. مجری که فقط درگیر چهره و درگیر فضای مجازی‌اش است، مجری که فقط درگیر سلفی گرفتن از خودش است، مجری که چیزی به غیر از حرف ساده در ذهنش ملکه نیست مسلماً باید برای او این خطوط قرمزها را پررنگ‌تر کرد، اما نکته‌ای که بر آن تأکید دارم این است که از ابتدا باید یک فیلتر ‌دقیق‌ برای مجریان قرار داده شود تا زمانی که مجریان جلوی دوربین می‌آیند هیچ حاشیه‌ای برایشان ایجاد نشود.

صادقی همچنین با اشاره به حاشیه‌های تلخی که برای مجریان تلویزیون ممکن است رخ بدهد و پیش از این هم اتفاقاتی افتاده است، گفت‌: در ارتباط با ایجاد این حاشیه‌ها خود مجری مقصر است. اگر خود مجری مراقبت و آداب را رعایت کند کمتر دچار حاشیه می‌شود. مردم ما مجریان را باور کرده‌اند و چهره دیگری از ما را می‌شناسند. به همین دلیل است که مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.

اما به بهانه حرف‌های صادقی شاید بد نباشد مروری بر حاشیه‌های چهره‌های معروف اجرا در تلویزیون داشته باشیم. پیش از همه آزاده نامداری که اگرچه در جلوی دوربین، هماهنگ با باید و نبایدهای همیشگی رسانه ملی رفتار می‌کند اما حاشیه‌هایش از زندگی شخصی و خصوصی‌اش هر بار باعث می‌شود به کانون بحث و حدیث‌های مجازی تبدیل شود.

احسان علیخانی هم که با برنامه ماه عسل هر سال کلی جنجال درست می‌کند یکی دیگر از این چهره‌هاست. چه آن زمان که چشم توی چشم دوربین گفت دختران مجرد به‌دلیل کمبود شوهر به خواستگاران خود جواب مثبت دهند، چه زمانی که بچه بی‌سرپرستی را بی‌هماهنگی به یک زوج تازه فرزند از دست داده تحمیل کرد.

علی ضیا دیگر مجری تلویزیون هم یکی دیگر از چهره‌هایی است که کار دست مسئولان رسانه ملی داده است. توهین او به پرویز مظلومی در جریان پخش دربی، یکی از این حاشیه‌ها بود که او به سختی توانست جبرانش کند.

فرزاد حسنی هم که در زمینه تولید حاشیه بی‌رقیب به نظر می‌رسد؛ چه آن زمان که آزاده نامداری همسر سابقش عکس چهره کتک خورده‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، چه آن زمان که با سردار رادان جر و بحث کرد. بدتر از همه تحقیر یک شرکت‌کننده در مسابقه اکسیر بود که صدای همه را درآورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.