بهروز نعمتی نماینده تهران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره تجدیدنظر محمدرضا عارف از موضع قبلی خود برای ورود مستقل اصلاح طلبان به انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم و اعلام موضع جدید او مبنی بر ائتلاف بر اساس اقتضائات زمانی با برخی طیف های جریان اصولگرا گفت: ما کاری را با تفاهم از سال ۹۲ شروع کردیم، اتفاقات خوبی افتاد چون توانستیم سه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم را با موفقیت به پیش ببریم.

وی افزود: البته ممکن است دغدغه ها و نگرانی هایی هم وجود داشته باشد و بخشی از آن دغدغه ها و گله مندی ها از ما باشد. اما صادقانه بارها گفته ام و الان هم می گویم که ما هیچ قصوری در این زمینه نداشتیم و تمام هدف ما این بود که بتوانیم با این ائتلاف جلوی برخی اقتدارگرایان را بگیریم و موفق هم بودیم. پس ائتلاف ادامه پیدا می کند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس یادآور شد: البته ممکن است، اضلاع ائتلاف از هم گله‌مندی هایی داشته باشند همانطور که ما هم گله مندی داریم اما نهایتا راهی ندارند جز اینکه با هم ائتلاف داشته باشند و کار را با هم پیش ببرند.

وی در واکنش به سخنان برخی اصولگرایان تندرو مبنی بر اینکه "گرچه کسانی با تابلو اصولگرایان معتدل در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردند اما آنها بدنه اجتماعی ندارند"، گفت: مجموعه اصولگرایان معتدل در کشور یک واقعیت غیرقابل انکار هستند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز اثرگذاری بسیار خوبی داشتند، اینکه می گویند اصولگرایان معتدل عقبه رأی ندارند، یک بلوف سیاسی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه مجموعه هایی که امروز در عرصه سیاسی کشور نقش آفرین هستند به اندازه خودشان سهم دارند، ما هیچ وقت نمی گوییم تندروهای اصولگرا در جامعه رأی ندارند، آنها هم رأی دارند.

وی در واکنش به این ادعای تندروهای اصولگرا که معتقدند پایگاه اجتماعی جریان اصولگرایی با آنها همراهی دارد و اصولگرایان معتدل فقط بر آرای خاکستری اثرگذارند و آن هم پایگاه رأی محسوب نمی شود، گفت: اقتدارگرایانی که 8 سال مجموعه اجرایی کشور را در اختیار داشتند، عملکردشان مشخص است. آنها باید از عملکردشان دفاع کنند.

نعمتی یادآور شد: من در انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد اصولگرایان معتدل بودم که از آقای روحانی حمایت کرد، وقتی به استان های مختلف می رفتم یا موضوعاتی را پیگیری می کردم شاهد استقبال زیادی از این تفکر بودم. اصولگرایی معتدل به عنوان یک تفکر در جامعه کنونی ما قابل احترام است. مردم آن را دوست دارند و امیدواریم همه سلایق سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب به کشور کمک کنند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به این سئوال که تأثیرگذاری اصولگرایان معتدل بر جامعه بیشتر است یا جمنا؟، گفت: اصولگرایان معتدل ثابت کردند که تأثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.