به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در متن مصوبه شورا(سال ۹۳) آمده که متخلف علاوه بر جریمه ورود به طرح ترافیک، باید عوارض ورود به طرح را نیز پرداخت کند که پس از ابلاغ قرار بود در سال ۹۴ اجرایی شود اما به دلیل عدم وجود زیرساخت ها، هیچگاه اجرا نشد.

وی اظهار کرد: یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بود که نهایتا رای به حذف این عوارض داده شد.

هاشمی با بیان اینکه زمانی که نامه دیوان عدالت اداری در خصوص این مصوبه به شورا رسید آن را به شهرداری ابلاغ کردیم، تاکید کرد: تابع احکام دیوان عدالت اداری هستیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص تاخیرش برای حضور در جلسه امروز شورا نیز گفت: جلسه اضطراری بیرون از شورا پیش آمد که مجبور بودم آنجا حاضر شوم و با تاخیری یک ساعته در جلسه شورا حاضر شدم.

وی در زمینه مصوبات امروز شورا نیز گفت: بحث کلیات سیاست های الزامی بودجه سال 97 در جلسه امروز مطرح شد که با توجه به اهمیت موضوع باید با شهرداری تعاملی در این زمینه برقرار شود و نظرات اعضای شورا در این مورد را احصا شود تا این فرآیند تسریع شود.

* شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد، اما سئوال جایز است

هاشمی در خصوص اعتراض بعضی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به برخی انتصابات در شهرداری نیز گفت: براساس یکی از بندهای آیین نامه، اعضای شورا در عزل و نصب های شهرداری نباید دخالت کنند ولی می توانند نظر خود را در این زمینه اعلام کنند.

وی افزود: انتصابات اخیر شهرداری تهران در حوزه مدیران میانی بوده و ارتباطی به شخص 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.