به گزارش مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی هفت ماه نخست سال جاری اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه سال۹۶، در مجموع یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۹۸ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۵۴ تن به کالای غیر نفتی و ۲۱۵هزار و ۸۴۴ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۳ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت: طی هفت ماه اخیر، بالغ بر دو هزار و ۴۱ تن از اینگونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.

شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را رقمی بالغ بر ۲۸ هزار و ۶۴۹ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، ۸۵۶ هزار و ۵۹۵ تن کالای غیر نفتی در این بندر ، کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی هفت ماهه نخست سال جاری را هشت هزار و ۵۶۸ فروند با رشد ۱۶ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۴۳۸ فروند شناور بالای هزار تن و هشت هزار و ۱۳۰ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۲۴ درصدی جابجایی مسافر و گشت های تفریحی دریایی در هفت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۸۴۹ هزار و ۶۰۰ نفر از طریق شناورهای مستقر در این بندر ترابری شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.