به گزارش فارس، پس از تیراندازی مرگبار شب گذشته در کلیسای «سادرلند اسپرینگز» تگزاس، سناتورهای ارشد کنگره آمریکا خواستار تصویب محدودیت‌های حمل سلاح در آمریکا شدند.

قانون اساسی آمریکا، حق نگهداری و حمل سلاح را به مردم این کشور داده است؛ در قانون اساسی آمریکا آمده که «داشتن یک نیروی منظم شبه نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه، نباید نقض شود.»

دست کم ۳۰ درصد از مردم آمریکا مسلح هستند؛ اگرچه تنها ۴.۴ درصد از جمعیت مردمان زمین در آمریکا زندگی می‌کند، اما حدود نیمی از همه اسلحه‌های غیرنظامی جهان در آمریکا نگهداری می‌شود.

هر چند بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا مخالف آزاد ماندن حمل سلاح و حامی پایان یافتن حملات خونین در کوچه و خیابان هستند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حامی سرسخت حفظ حق نگهدرای سلاح برای آمریکایی‌هاست.

فقط در سال ۲۰۰۹، حدود ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. آمار سال ۲۰۱۴ مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ و میر در آمریکاست که در آن سال ۳۳ هزار و ۵۴۹ نفر را به کام مرگ کشاند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.