به گزارش تسنیم به نقل از «تاس»، "فرانس کلینتسویچ" نائب رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر سخنان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در پایگاه نظامی «اوکوتا» در نزدیکی توکیو (پایتخت ژاپن)، تاکید کرد، بشریت لازم نیست بداند نظامیان کدام کشورها در جهان بهترین هستند.  

این سناتور روس در صفحه «توئیتر» خود نوشت: «در تاریخ موارد زیادی وجود ندارد که دیدگاه ترامپ در مورد نظامیان آمریکایی را ثابت کند که آنها شجاعترین جنگجویان جهان هستند. در واقع آمریکایی‌ها عملا هرگز در یک جنگ واقعی به پیروزی نرسیده‌اند. نمونه بارز آن هم حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق و پیروزی بر ارتش صدام حسین است که اصلا نمی توان آن را یک جنگ واقعی نامید. البته من امیدوارم که نمونه های مشابه دیگری از این قبیل در آینده رخ ندهد. در حقیقت بشریت بدون دانستن این مسئله که نظامیان کدام کشورها قویتر از سایرین هستند هم می توانند به امور زندگی خود ادامه دهند.»

ترامپ روز یکشنبه در جریان سخنرانی خویش برای نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن گفت که هیچ کشوری، هیچ رژیمی و هیچ دیکتاتوری نباید توانایی نظامی آمریکا را دستکم بگیرد، وگرنه پشیمان خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داد که در زمان ریاست جمهوری وی، ارتش ایالات متحده از بهترین فناوری‌ها، منابع و اطلاعات و تمام امکانات لازم برای دفاع از کشور، برخوردار خواهد بود. به عقیده ترامپ، نیروهای مسلح آمریکا، در زمین، هوا، دریا و فضا، بر جهان سلطه کامل دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.