به گزارش ایسنا، رییس سازمان حج و زیارت برقراری شرایط مناسب برای مناسک حج و عتبات عالیات را اولویت‌ اصلی سازمان حج و زیارت دانست و گفت: مذاکرات سازمان حج و زیارت با عربستانی‌ها صرفا درباره موسم حج تمتع سال ۹۶ بوده است.

معاون وزیر ارشاد با بیان این که رایزنی با سعودی‌ها برای برگزاری حج تمتع، سالانه انجام می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی جدی برای برگزاری حج ۹۷ صورت گرفته و محورهای مذاکره در حال آماده شدن است و احتمالا اواخر آذرماه با عربستانی‌ها در این‌باره وارد مذاکره شویم.

 

وی یادآور شد: بهتر شدن شرایط حج، مد نظر سازمان حج و دیگر مسؤولان کشور است، امکان دارد در این مذاکرات برخی مفاد تفاهمنامه سال قبل کم و زیاد شود و از آنجا که ارائه خدمات کنسولی به مردم از اهمیت بالایی برای مسؤولان ایرانی برخوردار است، لذا مذاکرات در راستای ارائه بهتر این خدمات و حفظ امنیت مردم صورت خواهد گرفت.

 

«محمدی» با بیان این که خوشبختانه حجاج سال قبل از خدمات و شرایط راضی بودند و این مهم را بارها در رسانه‌ها اعلام کردند، افزود: ۲۵ کارگروه زیرنظر سازمان حج موارد مختلف مرتبط با این سفر را به شیوه‌های مختلف موشکافی و بررسی می‌کنند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره وضعیت برقراری عمره، گفت: از سر گرفتن دوباره عمره به بستر، زمینه‌سازی و ساز و کارهای ویژه نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی عربستان، این مهم اتفاق خواهد افتاد، البته اگرچه انتظار باز شدن راه گفت‌وگو در موارد مشابه پس از برقراری حج تمتع بجا است، اما در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

محمدی در گفتگو با خبرگزاری خانه دولت، درباره امکان برقراری دوباره عمره در پی تفاهم بر سر برگزاری حج تمتع، اظهار کرد: امکان برقراری عمره در شرایط فعلی به دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه‌ و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.