به گزارش ایسنا، آیت‌الله نوری همدانی روز دوشنبه (۱۵ آبان) در آخرین جلسه درس خارج فقه خود قبل از تعطیلات ایام تبلیغی ماه صفر، اربعین را یک فرصت مناسب برای بیان هدف سیدالشهدا علیه السلام دانست و اظهار کرد: امروز دنیا باید بداند که بعد از گذشت قرن‌ها، بشریت همچنان به دنبال آزادی و مبارزه با ظلم است؛ این راهپیماییِ اربعین است که می‌گوید اندیشه و مکتب حسین (ع) مرز و زمان نمی‌شناسد و تا همیشه تاریخ ماندگار است.

وی افزود: اربعین فرصتی است که هر کسی با هر رنگ و دین و مذهب و ملیتی برای ارادت به امام حسین (ع) حرکت می‌کند و این مانور بزرگ را به نمایش می‌گذارد.

این مرجع تقلید با اشاره به جریان ۱۳ آبان و نقل خاطرات خود با حضرت امام خمینی(ره) در جریان سخنرانی ایشان در روزهای قبل تبعید و تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام راحل گفت: حرکت امام بی‌شک برگرفته از قیام امام حسین علیه السلام بود، با همان انگیزه ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مردم مظلوم و احیای دین، امام چهره واقعی دین و مذهب را به نمایش گذاشت.

او ادامه داد: محمدرضا پهلوی در بعضی از مواقع کار دینی هم انجام می‌داد تا مردم را گمراه کند و خود را دیندار جلوه دهد، اما در عین حال نوکریِ آمریکا را انجام می‌داد، ولی امام دین اسلام را که زیربار ظلم نمی‌رود را نشان داد، اسلامی که حامی مظلومان باشد را معرفی کرد، اسلامی که سکوت در مقابل ظالم را جایز نمی‌داند را معرفی کرد، حرکت مردم در تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند، این دوراندیشی امام در دنیای امروز کم‌یاب است؛ امروز بعداز این همه خیانت از آمریکا باز عده‌ای دلخوش هستند. تا کِی باید ما از تجربیات خود نسبت به خیانت آمریکا و غرب بی‌توجه باشیم.؟

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به مسئولین خاطرنشان کرد: مسئولان مراقبت کنند فریب غرب را نخورند، وارد آزمون و خطا نشوند، از تجربه استفاده کنند، ببینند خیانت‌های گذشته غرب را، توصیه‌های رهبری را جدی بگیرند، فقط در سخنرانی‌ها از رهبری مایه نگذارند، بعد کار خود را انجام دهند، ایشان بارها فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید متکی به خود باشید.

وی تاکید کرد: مسئولان بدانند که رهبری ۴۰ سال تجربه مدیریت در ارکان مختلف نظام را دارد، او آمریکا و غرب را خوب می‌شناسد و با همین تجربه راه امام را ادامه دادند، آمریکا از هیچ جنایت و فتنه‌ای ابا ندارد، یک روز بهانه هسته‌ای یک روز حقوق بشر و روز دیگر فتنه قومیتی و مذهبی به راه می‌اندازد، هر کاری می‌کند تا به نظام اسلامی ضربه بزند.

این مرجع تقلید بیان کرد: یکی دیگر از نقشه‌های دشمن از بین بردن یا کم رنگ کردن اهداف و شعارهای انقلاب است؛ مسئولین بدانند که باید هدف و شعار امام که همان استکبار ستیزی مقابل با خوی اشرافی و دفاع از حقوق مردم خصوصا محرومان است زنده بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.