به گزارش میزان، تأسیس موزه حرم امام حسین (ع) به سال ۲۰۰۹ میلادی باز می‌گردد؛ در آن سال با توجه به آثار و اشیاء موجود گروهی متخصص تشکیل داده شد و اشیاء موزه در معرض بررسی متخصصین قرار گرفت، سپس به تهیه فهرست موجودی از آثار و اشیاء موجود که توسط پادشاهان و زائرین به آستان قدس حسینی اهدا شده بود پرداخته شد.

آثار بسیار ارزشمند در این موزه، قرآن منصوب به خط امام علی (ع) و درب‌های قدیم و ضریح قدیم حرم امام حسین (ع) است؛ پرده‌ای به قدمت صد‌ها سال که در آن طلا و سنگ‌های گرانب‌ها به کار رفته است و از تاج بارو پادشاه هند به حرم امام حسین (ع) اهدا شده در این موزه مشاهده می‌شود.

از دیگر آثار ارزشمند در این موزه، منبری است که قدمت آن ۱۶۰ سال پیش است در این منبر هیچ میخی به کار نرفته است و در آن آیات قرآن با آب طلا نقش گرفته است.

همچنین قالی‌های حریر قدیمی و چهل چراغ‌هایی که دویست سال پیش توسط ناصر الدین شاه قاجار به حرم مقدس امام حسین (ع) اهدا شده در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ کتیبه‌ای مزین به زیارت وارث که در آن آب طلا به کار رفته نیز در این موزه مشاهده می‌شود.

عطردان، ظروف، زره‌ها و تفنگ‌های قدیمی که طول آن‌ها به دو متر می‌رسد از پادشاهان عثمانی به این حرم اهدا شده اند؛ همچنین شمشیر‌هایی با قبضه طلا که اهدا شده از پادشاهان ایرانی و یک طبر قدیمی از طلای خالص اهدا شده از پادشاه هند و دیگر هدایای دیگر که بواسطه پادشاهان به حرم امام حسین (ع) و سکه‌های طلا از دیگر دیدنی‌های موزه آستانه است، همچنین در نظر است بخشی به کتاب‌های خطی قدیمی اختصاص داده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.