به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پس از اینکه سوال‌هایی مطرح شد درباره اینکه آیا کارتر پیج، مشاور سیاست خارجی کمپین ترامپ با روسیه در ارتباط بوده است یا خیر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا او را "عضو سطح بسیار پایین" یک کمیته توصیف کرد و مدعی شد: فکر نکنم هرگز با او صحبت کرده باشم.

زمانی که فاش شد پسر رئیس‌جمهوری آمریکا با یک وکیل روس در برج ترامپ دیدار داشته بود، رهبر آمریکا به خبرنگاران گفت که "این نشست هیچ حاصلی نداشت" و "رسانه‌ها از چیزی که هر کسی ممکن است انجام دهد، کوه ساخته‌اند."

و هفته گذشته با فاش شدن اینکه جورج پاپادوپولوس، ‌مشاور ترامپ به مقام‌های فدرال درباره تلاش‌هایش برای هماهنگی نشستی میان مسکو و کمپین ترامپ دروغ گفته است و بعد از اینکه متهم شد، ترامپ او را "داوطلبی سطح پایین" توصیف کرد.

در حالی که ترامپ با جدیت تلاش دارد ارتباطات با روسیه را بی‌اهمیت توصیف کند، اما هر روز بیشتر مشخص می‌شود که شورای ویژه تحقیقات به ریاست رابرت مولر دست‌کم برخی از آنها را به عنوان تکه‌های مهمی از پازلی می‌داند که به روند تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک می‌کنند. روسیه با دست‌کم ۹ تن از حلقه یاران ترامپ حین این کمپین و دوره انتقالی ریاست جمهوری ارتباط داشته است.

طبق اطلاعاتی که پیشتر افشا شده، یکی از آنها دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکاست که معاونت اجرایی سازمان ترامپ را هم در دست دارد. نفر دوم این لیست، جارد کوشنر داماد و رابط سابق کمپین ترامپ برای ارتباط با دولت‌های خارجی است. نفر سوم، مایکل کوهن معاون سابق اجرایی کمپین ترامپ است. طبق آنچه پیشتر هم مطرح شد، جورج پاپادوپولوس، مشاور سابق سیاست خارجی نفر بعدی است که اخیرا متهم شده است.

متهم بعدی پل مانافورت، رئیس سابق کمپین ترامپ است. او تماس‌های متعددی با روس‌ها داشت و با یکی از وابستگان نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حین کارزارهای انتخاباتی جلسه گذاشته بود. فرد دیگر این لیست، کارتر پیج است که سابقا مشاور کمپین ترامپ بود. جف سشنز، مشاور سابق کمپین ترامپ که اکنون دادستان کل آمریکاست که سال ۲۰۱۶ با سفیر روسیه در آمریکا دیدار داشت. مایکل فلن، مشاور سابق کمپین ترامپ و مشاور سابق امنیت ملی ترامپ که تنها مدتی کوتاه در این سمت ماند هم تماس‌هایش را با روس‌ها پنهان کرده بود. ظاهرا او درباره تحریم‌های آمریکا با سفیر روسیه بحث و رایزنی کرده بود.

نفر نهم این لیست دی.جی گوردون، مشاور سابق کمپین ترامپ است که ماه ژوئیه سال گذشته به همراه کارتر پیج با سفیر روسیه در واشنگتن دیدار داشت و ظاهرا این جلسه با کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ارتباط بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.