به گزارش ایرنا در گزارش ایندیپندنت آمده است: تروریسم طی دهه گذشته متحول شده است. شانزده سال پیش، تروریسم شامل طرح های موشکافانه و نبوغ شرورانه بود. تروریسم مقادیر زیادی پول، تسلیحات پیشرفته و اقدام دولت های خارجی هراس انگیز را می طلبید. امروزه، تروریسم به یک مجوز رانندگی، ۲۰ دلار و قلبی آکنده از نفرت نیاز دارد.

ایندیپندنت با اشاره به حمله اخیر به منهتن نیویورک که هشت کشته و یازده زخمی برجا گذاشت، نوشت: پس از این حمله، جنگ طلبان در آمریکا بر طبل جنگ کوبیدند و انگشت خود را به سوی جامعه مسلمانان جهان نشانه گرفتند.

همچنین فرمانده کل قوای آمریکا بلافاصله به توییتر رجوع کرد، دمکرات ها را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که باید در جهت مستحکم تر کردن مرزهای آمریکا، تغییرات سیاسی فوری صورت گیرد.

مطالبات راستگرایان آمریکا در پی حمله نیویورک، بسیار عیب جویانه و خرده گیرانه است. آیا کسی تیراندازی های شدید در تاریخ آمریکا را به یاد نمی آورد؟ حدود یک ماه پیش، ۵۸ نفر در تیراندازی لاس وگاس کشته و صدها تن زخمی شدند.

اما غم و اندوه و رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی حادثه تیراندازی لاس وگاس، زمانی که ایالات متحده به شدت به اقدامی قاطع برای مقابله با تروریسم داخلی نیاز داشت، کجا بود؟ جمهوریخواهان خشمگین نیز که برای اتخاذ تمهیدات قانونی برای محافظت از افراد بی گناه دلیل و برهان می آورند، آن زمان کجا بودند؟

در آن زمان واکنشی نشان داده نشد، زیرا ارتکاب جنایت ازسوی سفیدپوستان با سلاح های کشتارجمعی، دغدغه محافظه کاران آمریکا نیست. 

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: این تلاش های حزبی برای هدایت سیاست آمریکا باید متوقف شود. سوق دادن سیاستمدارانی چون دونالد ترامپ به این تفکر که می توان با اخراج مهاجران و قائل شدن تبعیض علیه افراد به دلیل رنگ پوست و مذهب، شادی را برای مردم آمریکا خرید، چاره ساز نخواهد بود.

آمریکا در سایه تهدید به سر می برد. تروریسم به بخشی از زندگی روزانه این کشور تبدیل شده است. خلاصی از شر مهاجمان خارجی چون مهاجم منهتن، تهدید را به هیچ وجه در این کشور از بین نمی برد. اگر قانونگذاران آمریکایی زمانی را صرف یافتن راهکارهای جدی برای کاهش تروریسم داخلی که سفیدپوستان عامل آن هستند، کنند، آمریکا کشوری امن تر خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.