به گزارش خبرآنلاین، ثامر السبهان، وزیر مشاور سعودی در امور خلیج عربی در گفتگو با شبکه خبری العربیه سعودی، در ادامه لفاظی های خود علیه حزب الله بار دیگر بر روی حذف حزب الله از صحنه لبنان تاکید کرد و آن را حزب شیطان نامید.

این وزیر سعودی گفت: حزب‌الله لبنان در همه تصمیمات دولت این کشور نقش دارد. 

وی افزود: عربستان سعودی مشارکت لبنان در هر جنگی علیه سعودی را نمی‌پذیرد و به خاطر وجود حزب الله، با دولت لبنان همچون دولت اعلام جنگ کرده، رفتار می‌کنیم.

ثامر السبهان شامگاه دوشنبه ۶ نوامبر ۲۰۱۷ در گفتگو با شبکه العربیة گفت: «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه پادشاهی عربی سعودی، سعد الحریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان را در جریان اقدامات خصمانه حزب‌الله لبنان علیه سعودی قرار داد و گفت که حکومت لبنان باید خطر این گروه شبه‌نظامی علیه سعودی را درک کند.»

السبهان در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی شد: «حزب الشیطان در همه اقدامات تروریستی که علیه پادشاهی عربی سعودی صورت می‌گیرد مشارکت می‌کند و سعودی همه ابزارهای سیاسی و دیگر ابزارها را برای مقابله با حزب شیطان به کار خواهد گرفت.»

وزیر مشاور در امور خلیج عربی پادشاهی عربی سعودی تاکید کرد: «لبنانی‌ها باید بین صلح و زیر سایه حزب‌الله قرار گرفتن، یکی را انتخاب کنند. انتظار داشتیم که حکومت لبنان برای مقابله با حزب‌الله کاری کند. تصمیم‌گیری درباره اینکه روند امور میان لبنان و سعودی به کجا بیانجامد، بر عهده خود لبنانی‌هاست.»

ثامر السبهان گفت که حزب‌الله اقدام به قاچاق مواد مخدر به داخل سعودی و ارائه آموزش‌های تروریستی به جوانان این کشور می‌کند. به گفته او سعد الحریری و دیگر شرافتمندان لبنانی اقدامات حزب‌الله را قبول ندارند.

او درباره شایعات مربوط به اجبار سعد الحریری به استعفا گفت: «اینها شایعاتی دروغین است که با هدف ایجاد چنددستگی در میان لبنانی‌ها منتشر شده‌اند. لبنان از سوی شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت حمایت ایران، به گروگان گرفته شده و لبنانی‌ها می‌توانند مانع اقدامات حزب‌الله شوند.»

ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور خلیج عربی پادشاهی عربی سعودی، پیش از این در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که لبنان پس از استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری، دیگر مثل قبل نخواهد بود و پذیرفتنی نیست که سکویی برای آغاز حرکت تروریسم «به سوی کشورهای ما» باشد.

این وزیر سعودی در  نهایت گفت که رهبران لبنان باید انتخاب کنند می‌خواهند کشورشان «کشور تروریسم» باشد یا «کشور صلح».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.