به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارتر پیج، سرمایه گذار سابق بانکی و کارشناس روسیه هفته گذشته به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت که در جریان سفر شخصی‌اش به مسکو در جولای ۲۰۱۶ تماس کوتاهی با آرکادی دورکویچ، معاون نخست‌وزیر روسیه داشته است.

وی همچنین گفته که در ماه می ۲۰۱۶ پیشنهاد کرده دونالد ترامپ به روسیه سفر کرده، با مقامات این کشور دیدار و یک سخنرانی در این کشور انجام دهد.

شهادت پیج  موضوع ارتباط میان ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در سال ۲۰۱۶ و اتهامات مربوط به اقدامات روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات را بار دیگر پررنگ کرده است.

البته پیج در جلسه پنج شنبه گذشته غیرعلنی با کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت که او به صورت داوطلبانه در تیم اولیه مشاوره سیاست خارجی ترامپ فعالیت داشته و هرگز به صورت مستقیم با ترامپ صحبت و یا ملاقاتی نداشته است. البته وی در ادامه نیز تاکید کرد که هیچ گونه ارتباطات و تماس های  نامناسبی در روسیه نداشته است.

وی در این جلسه گفت که موضوع برنامه ریزی برای سفر به مسکو و سخنرانی در یک دانشگاه این کشور را با جف سشنز، رئیس تیم سیاست خارجی ترامپ در سال ۲۰۱۶ در میان گذاشته بود. البته وی به محض بازگشت به مقامات ارشد ستاد انتخاباتی در یک ایمیل گفت که فعالیتهایی بیش از یک سخنرانی صرف در روسیه داشته است.

این خبر درحالی منتشر شده که پاول مانفورد، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و یکی از دستیارانش نیز به دلیل نقش داشتن در پول شویی و ارتباط با روسیه  توسط رابرت مولر، بازرس ویژه تحت بازداشت خانگی قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.