به گزارش میزان، علی معقولی در خصوص جزئیات ترخیص کالای کارخانجات بدون پرداخت حقوق ورودی بیان کرد: اقلامی که در تولید به کار می‌روند، مواد اولیه تولید و تمام مواردی که برای تولید به کشور وارد می‌شود مشمول این بخش‌نامه می‌شود.

وی در توضیح سایر اقدامات گمرک در جهت رفع موانع تولید در کشور گفت: در راستای این قانون در خصوص کالای صادراتی واحدهای تولیدی تمهیداتی داریم که بحث شرکت‌هایی که دارای گواهی استاندارد دارند دیگر لزومی به ارائه نمونه استاندارد ندارند و اقسام کمک‌های ویژه را برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در خصوص ورود مواد اولیه در بخش ترانزیت واحدهای داخلی و تضمین ترانزیت مبالغ کمتری از واحدها دریافت خواهد شد.

معقولی با اشاره به استقبال تولید کنندگان از مکانیزم کمک به واحدهای تولید در زمینه ترخیص کالا اظهار کرد: در نظر سنجی‌های صورت گرفته در گمرکات کشور تولید کنندگان از این مکانیزم رضایت کامل را داشته‌اند.

وی در خصوص سرعت ترخیص کالای دارویی یادآور شد: ترخیص کالای دارویی به دو روش عمده فرس و بدون فرس از طریق گمرکات هوایی و یا زمینی انجام می‌شود و در گمرکات کشور به صورت شبانه روزی مقوله ورودی داروها با حداقل تشریفات صورت می‌گیرد.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در گمرکات کشور گفت: هیچ‌گونه ثبت سفارش و ترخیصی برای خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی در گمرکات کشور نداریم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در مناطق آزاد نیز واردات و ثبت سفارش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به صورت محدود و در خود این مناطق صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.