به گزارش ایسنا، رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تشریح جزییاتی از این خبر گفت: ۱۷ نفر از افرادی که در تنظیم و بکارگیری وکالت نامه های جعلی مشارکت داشتند دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری دو نفر دیگر ادامه دارد.

شاکرمی افزود: در این پرونده متصدیان چند دفترخانه در تهران و شهریار به علاوه یک نفر کارمند بانک و تعدادی جاعل حرفه ای و سابقه دار دست داشته اند که البته موفق به اقدام برای برداشت غیرقانونی ۱۱۰ میلیارد تومان از حساب پس‌انداز در  یکی از بانک های کرج نشده و دستگیر شده‌اند.

دادستان کرج گفت: پس از تهیه وکالتنامه های جعلی حق برداشت حساب، جاعلان به شعبه ای از بانک مورد نظر در تهران مراجعه و با سفارش تلفنی فردی که کارمند بانک دیگری بوده و سپس مراجعه حضوری او، خواهان دریافت پول به عنوان موکلان رسمی و قانونی شخص صاحب حساب می شوند که پس از تماس تلفنی رییس شعبه با بانک اصلی در کرج مشخص می شود چنین وکالتنامه هایی هرگز اعطا نشده است.

شاکرمی تصریح کرد: پس از اطلاع شعبه ۲۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج از موضوع با هماهنگی و اقدام نیروی انتظامی دو نفر از جاعلان در محل بانک دستگیر و پس از انجام تحقیقات، دیگر عوامل مرتبط با این جعل نیز  دستگیر می شوند.

به گفته دادستان کرج حسابی که جاعلان قصد برداشت غیر مجاز و غیر قانونی از آن داشته اند مربوط به یک شرکت ساخت و تولید فراورده های تشخیص پزشکی و آزمایشگاهی بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.