به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت با اشاره به سابقه تاسیس این سازمان، گفت: مسئولیت‌ها و وظایف متعددی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران نهاده شده که لازمه اجرای صحیح آن هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی کشور است.

وی همچنین به عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در مجامع مختلف بین المللی اشاره کرد و افزود: این سازمان در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در هیات مدیره فنی، رتبه ۲۳ و در شورای ایزو رتبه ۲۷ را داراست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، عضویت در مجامع اعتباردهی بین المللی را از دیگر دستاوردهای بین المللی این سازمان دانست و افزود: در چهار سیستم مدیریتی (کیفیت، زیست محیطی، ایمنی غذایی و انرژی) گواهینامه سازمان ملی استاندارد ایران در ۷۰ کشور و در اوزان و مقیاس‌ها، گواهینامه این سازمان در بیش از ۱۰۰ کشور قابل قبول است.

وی عضویت در هیات مدیره موسسه استاندارد سازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) و ورود یکی از نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران در هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد را از دیگر دستاوردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران برشمرد.

پس از این اظهارات، تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه صنعتی شریف با حضور معاونان و جمعی از مدیران کل هر دو مجموعه به امضای نیره پیروزبخت، رییس سازمان استاندارد و محمود فتوحی فیروزآبادی، رییس دانشگاه در ساختمان ریاست دانشگاه صنعتی شریف رسید.

همچنین محمود فتوحی فیروزآبادی، رییس دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به اهمیت موضوع استاندارد در کشور، آمادگی این مرکز علمی و سایر اساتید را برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله پیشنهادهای تدوین استاندارد، انجام پروژه های تحقیقاتی و ترویج استاندارد اعلام کرد.

در مفاد این تفاهم نامه، استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، فنی و پژوهشی در زمینه های تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، همکاری در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی، به عنوان موضوعات اصلی مطرح شده است. تفاهم‌نامه مذکور که تعهداتی را برای سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه صنعتی شریف به همراه دارد، برای مدت سه سال تنظیم و در چهار ماده و ۲۶ بند به امضای روسای سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه صنعتی شریف رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.