به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با میشل عون، رییس‌جمهور لبنان، روابط تهران و بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند و اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهد بود و از هیچ کمکی در جهت تقویت ثبات و استقرار در این کشور دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه و از جمله لبنان است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت لبنان اعم از گروه‌های سیاسی و نمایندگان مذاهب و طوایف پیوسته با وحدت و همدلی خود موفق شده‌اند از مشکلات بزرگ عبور کنند، اظهار داشت: بی‌تردید امروز نیز ملت بزرگ لبنان با درایت قادر خواهند بود از این فتنه جدید به خوبی عبور کنند و اجازه نخواهند داد لبنان به میدانی برای نزاع قدرت‌های بیرون از این کشور و فرصتی برای حضور مجدد تروریست‌ها تبدیل شود.

روحانی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور لبنان مبنی بر آرامش و ثبات در لبنان و هوشیاری مردم در قبال موضوعات ایجاد شده، تصریح کرد: بی‌تردید با مدیریت، درایت و تجربیات ارزشمند شما و هوشیاری ملت و ارتش لبنان، به خوبی ثبات در آن کشور حفظ خواهد شد.

رییس‌جمهور لبنان نیز در این تماس تلفنی، خواهان گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران – بیروت در حوزه‌های مورد علاقه دو کشور  شد.

میشل عون همچنین به تحولات اخیر کشورش و استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هر چند دشوار است اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به این تحولات کاملا هوشیارند.

وی ادامه داد: در مجموع به رغم برخی صداهای بسیار بسیار ضعیف که می‌خواهند در لبنان فتنه ایجاد کنند، لبنان و لبنانی‌‌ها در آرامش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رییس‌جمهور لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که در فرصتی مناسب از تهران دیدار رسمی داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.