به گزارش ایسنا، آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان بعدازظهر امروز در نشست خبری مشترک با معاون امور بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح ایران با اشاره به سفر یک هیات عالیرتبه نظامی پاکستانی به تهران، اظهار کرد: فرماندهی ارتش پاکستان با پیام دوستی و همکاری به ایران سفر کرده است و دیدارهای بسیار سازنده با نظامیان و مقامات سیاسی ایران داشته که همگی در بالاترین سطوح برگزار شده است.

وی با اشاره به شرایط کشور پاکستان بعد از حادثه یازده سپتامبر، خاطرنشان کرد: بعد از حوادث یازده سپتامبر نیروهای سازمان ملل برای دستگیری افراد القاعده وارد کشور افغانستان شدند. پیش از این ما در مرزهای مشترک خود با افغانستان شاهد هیچ مشکل خاصی نبودیم اما بعد از این حادثه شاهد بودیم که به علت عدم حضور نیروهای ما و همچنین نیروهای افغان در مرزها، تروریست‌ها وارد خاک پاکستان شده و اقدام به ایجاد مشکلاتی در این سرزمین کردند.

سخنگوی ارتش پاکستان با بیان اینکه پاکستان ۱۷ سال تلاش کرده تا تروریسم را مدیریت کند، گفت: امروز امنیت نسبی در پاکستان برقرار است و ما می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ مشکلی نداریم. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نیرو در مرزهای افغانستان مستقر هستند و تصمیمات خوبی در حوزه مرز مشترک با این کشور از جمله ایجاد موانع و حصارکشی‌ها در مرزهای مشترک با این کشور اتخاذ شده تا فردی از افغانستان اجازه ورود غیرقانونی به پاکستان نداشته باشد.

غفور همچنین با اشاره به وجود حدود سه میلیون پناهنده افغان در کشور پاکستان، خاطرنشان کرد: امروز ثبات خوبی در پاکستان برقرار است و ما ادعا می‌کنیم که هیچ تروریستی در این کشور فعالیت نمی‌کند.

سخنگوی ارتش پاکستان در ادامه با بیان اینکه باید مرز مشترک میان ایران و پاکستان را مرز صلح و دوستی نامگذاری کرد، بیان کرد: هیچ مشکلی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان مشاهده نمی‌شود. با این وجود باید تلاش بیشتری کنیم تا امنیت بهتری در مناطق مرزی دو کشور ایجاد شود. در این راستا در جلساتی که طی روزهای اخیر با مقامات ایرانی داشته‌ایم ایجاد همکاری و هم‌پوشانی‌های بیش از پیش در مناطق مرزی از جمله مهم‌ترین محورهای اصلی مذاکرات بین طرفین بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده قرار شد گشت‌ها و ایست‌های مشترک ایجاد و فنس‌کشی در طول مرز مشترک در دستور کار قرار بگیرد.

غفور تاکید کرد: پاکستان هیچگاه اجازه نداده و اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور علیه ایران تهدیدی انجام شود. همچنین این قول نیز از طرف ایران به ما داده شد که هیچگاه اجازه نخواهد داد تهدیدی از سوی این کشور علیه ما انجام شود.

سخنگوی ارتش پاکستان خاطرنشان کرد: همانطور که فرماندهی ارتش پاکستان در جلسات مختلف در تهران مطرح کرده‌اند تمام قابلیت‌های دفاعی پاکستان برای ایجاد همکاری‌های بیشتر با ایران باز است، این پیام از طرف ایران نیز به ما منتقل شد. در جریان مذاکرات مختلف در تهران به این نتیجه دست یافتیم که ارتش پاکستان و نیروی مسلح ایران در کنار یکدیگر حضور دارند و چنانچه دست به دست هم دهند می‌توانند با دشمن مشترک که تروریسم است مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: ارتش پاکستان و دولت این کشور ارزش و احترام خاصی برای رابطه با ایران قائل است و پیام دولت ما این است که به هیچ قیمتی از رابطه با ایران دست بر نمی‌داریم.

غفور گفت: هیات عالیرتبه نظامی پاکستان با دستاورد خوبی ایران را ترک خواهد کرد و ما امیدواریم این تبادل هیات‌ها در آینده نیز ادامه یابد.

سخنگوی ارتش پاکستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور داعش در افغانستان، گفت: از آنجایی که داعش دشمن و تهدید مشترک ایران و پاکستان است، باید یکی از محورهای مورد همکاری طرفین قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان بیشترین نفع از صلح و ثبات در افغانستان را می‌برد، خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر هر آنچه در توان داشتیم انجام دادیم تا صلح و ثبات را به این کشور بازگردانیم.

غفور در پایان با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری درباره موضوع کشمیر، اظهار کرد:‌ از رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران به خاطر موضع‌گیری که در قضیه کشمیر داشتند قدردانی می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.