به گزارش شبکه خبری سی ان ان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود، برای اولین بار از مشاهده پیشرفت در ائتلاف آمریکایی علیه کره شمالی خبر داد.

ترامپ اگرچه لحن توهین آمیز خود نسبت به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را کنار گذاشته بود، اما باز از تهدید نظامی دست نکشید و گفت: آمریکا در صورت لزوم آماده است تا از همه توانایی های نظامی بی همتایش برای دفاع از خود و متحدانش استفاده کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: در واقع امیدواریم؛ اما من یک گام جلوتر می روم، از خدا می خواهیم که مجبور به استفاده نباشیم.

ترامپ که تاکنون بارها ابراز کرده بود که گفت و گو دیگر در موضوع کره شمالی پاسخگو نیست، این بار پیونگ یانگ را به مذاکره دعوت کرد.

وی گفت: من واقعا بر این باورم که برای کره شمالی عاقلانه است که به پای میز (مذاکره) بیاید و توافقی داشته باشد که هم برای مردم کره شمالی خوب است و هم برای مردم جهان.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ ترامپ در سخنرانی خود در پارلمان کره جنوبی باز هم به کره شمالی هشدار داد. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که در پارلمان کره جنوبی سخنرانی می کرد به کره شمالی هشدار داد و گفت: پیونگ یانگ ما را دست کم نگیرد و سعی نکند قدرت ما را بیازماید.

ترامپ روز چهارشنبه با اشاره به اینکه جهنم سزاوار هیچکس نیست، خواستار خلع سلاح کامل هسته ای کره شمالی شد.

وی در مورد وضعیت سلاح های هسته ای کره شمالی گفت: هر چه بیشتر صبر کنیم تا خطر بیشتر شود گزینه های انتخابی ما برای مقابله با آن کمتر خواهند شد.

ترامپ افزود: کره شمالی با شکنجه &#۳۹;اتو وارمبیر&#۳۹; دانشجویی آمریکایی، عامل مرگ او است.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه مردم کره شمالی از نظر معیشت در وضعیت بدی هستند، گفت: دولت این کشور برای منحرف کردن اذهان از ناتوانی های داخلی خود به دنبال جنگ افروزی در خارج از کشور است.

ترامپ با اشاره به اینکه مساله هسته ای کره شمالی یک مساله بین المللی است، گفت: ما می خواهیم از طریق قدرت به صلح برسیم.

سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در پارلمان کره جنوبی اولین سخنرانی یک رئیس جمهور آمریکا در ۲۵ سال گذشته در پارلمان بود.

حدود ۵۵۰ نفر از جمله قانونگذاران کره جنوبی، دیپلمات های خارجی و کسانی که از سوی واشنگتن دعوت شده بودند، در این سخنرانی حضور داشتند.

از سال ۱۹۶۰ تا کنون در مجموع پنج رئیس جمهور آمریکا از جمله بیل کلینتون در سال ۱۹۹۳ در پارلمان کره جنوبی سخنرانی کرده اند.

دیدار ترامپ از کره جنوبی، دومین مرحله از سفر دوره ای او به شرق آسیاست. وی قبل از سفر به سئول به مدت دو روز از ژاپن دیدار کرده بود.

ترامپ از روز یکشنبه برای سفری ۱۲ روزه به شرق آسیا رفته و ورود او به سئول با تظاهرات مخالفان سیاست های او در قبال کره شمالی همراه بود.

بسیاری از مردم کره جنوبی در تظاهراتی که از چند روز پیش آغاز شده، مخالفت خود را با ترامپ و جنگ اعلام کرده و خواهان حل بحران شبه جزیره کره از راه دیپلماتیک شدند.

رئیس جمهوری آمریکا که تا کنون از ژاپن و کره جنوبی دیدار کرده، تا ساعاتی دیگر وارد پکن پایتخت چین خواهد شد و پس از آن در روزهای آینده به ویتنام و فیلیپین سفر می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.