به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان؛ رئیس جمهور آمریکا گفت: تمرکز گفتگو‌های وی با مقامات کره جنوبی روی افزایش همکاری‌های نظامی و روابط تجاری بوده است.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مجلس ملی کره جنوبی، سخنرانی در جمع نمایندگان این مجلس را افتخاری برای خود دانست و گفت: با مقامات کره جنوبی بحث‌های مفیدی درباره افزایش همکاری‌های نظامی و بهبود روابط تجاری بین دو کشور داشت.

ترامپ گفت: در این سفر تمرکز ما روی روابط دوستانه بین دو کشور آمریکا و کره جنوبی بود.

رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا ضمن مقایسه تاریخی دو کره گفت، در یک طرف مرز مردم سرکوب شدند و در طرف دیگر آزاد هستند.

دونالد ترامپ در ادامه سخنرانی اش در مجلس ملی کره جنوبی گفت: ائتلاف بین آمریکا و کره جنوبی در زمان جنگ شکل گرفت و در آزمون‌های تاریخی تقویت شد.

وی افزود نظامیان آمریکایی و کره جنوبی در کنار یکدیگر جنگیدند، در کنار هم فداکاری کردند و در کنار یکدیگر پیروز شدند.

ترامپ همچنین با اشاره به تقسیم دو کره گفت: مردم یک طرف مرز سرکوب شده اند و طرف دیگر آزاد هستند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حضور ناو‌های هواپیما بر و زیر دریایی هسته‌ای آمریکا در نزدیک شبه جزیره کره گفت: به دستیابی به صلح از طریق قدرت معتقد است.

ترامپ در ادامه گفت: هم اکنون در نزدیکی این شبه جزیره، سه فروند از بزرگترین ناو‌های هواپیما بر در جهان حضور دارند که تا حداکثر توانشان از هواپیما‌های جنگنده اف- ۳۵ و اف- ۱۸ بارگیری شده اند.

تلویزیونی المیادین نیز در خبری به نقل از ترامپ اعلام کرد، اجازه نمی‌دهیم پیونگ یانگ ما را بترساند. وی گفت: زمان استفاده از قدرت در تعامل با کره شمالی فرا رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.