به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز؛ «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، در سفر به اسپانیا درباره مسائل متعددی از جمله استقلال کاتالونیا و تشویق برای اتحاد علیه ایران صحبت کرد.

در خبر‌های دوشنبه شب فاش شد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تمام سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان خواسته است ضمن تایید مواضع خصمانه عربستان علیه ایران، نهایت تلاش خود را برای متحد کردن دیگر کشور‌ها علیه تهران بکار گیرند. به نظر می‌رسد سفر «ریولین» به اسپانیا نیز تلاشی در همین چارچوب بوده است.

رئیس رژیم صهیونیستی در اسپانیا مدعی شد ایران به حمایت از تروریست‌ها در منطقه می‌پردازد و دلیل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است. وی سپس ابراز امیدواری کرد اسپانیا در تلاش‌های دیپلماتیک علیه ایران، اسرائیل را همراهی کند و مانع از گسترش آنچه دخالت‌های تهران در منطقهخوانده است، شود.

ریولین با اشاره به افسانه هولوکاست اینطور نتیجه گیری کرد: ما یک انتظار کاملا روشن از دوستان اسرائیل در سراسر جهان داریم، آن‌ها باید یک طرف را انتخاب کنند و این موضوع را نپذیرند که تلاش‌های دیگری برای حذف «ملت یهود» در دنیای کنونی اتفاق افتد. خواه این تلاش‌ها فقط در مرحله حرف باشد و یا به مرحله عمل نیز برسد.

وی سپس به اظهار نظر درباره استقلال منطقه کاتالونیا از اسپانیا پرداخت و گفت: امیدوار است این موضوع با تفاهم دو طرف حل شود.

ریولین درباره موضوع تحریم رژیم صهیونیستی نیز گفت: در این پارلمان (اشاره به پارلمان اسپانیا) افرادی وجود دارند که بعضی مواقع با شدت از سیاست‌های اسرائیل انتقاد می‌کنند؛ اما باید یک مرزی میان انتقادات و تحریم‌ها قرار داده شود. هر کسی که می‌خواهد به اسرائیل با تحریم‌ها و مجازات‌های این چنینی لطمه وارد کند، شخصا در حال سنگ‌اندازی مقابل راه حل پایان درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین است و در آینده نیز خود را یک خطاکار در تاریخ می‌یابد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.