به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مطبوعاتی، گفت: آمریکا درباره کمپین ضد فسادی که از آغاز هفته در عربستان آغاز شده اطلاع قبلی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: ما از مقامات عربستان می‌خواهیم مسئولینی را که گمان می‌کنند از لحاظ قضایی دچار فساد مالی شده‌اند تحت پیگرد قرار دهند اما انتظار داریم که این اقدام به شکلی عادلانه و شفاف صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده از دولت عربستان تضمین‌هایی را دریافت کرده مبنی بر اینکه اقداماتش علیه متهمان به فساد، در چهارچوب قانونی و عادلانه باشد اما یک مسئول آمریکایی دیگر به روزنامه نگاران گفت که سخنگوی وزارت خارجه اشتباه تعبیر کرده و عربستان چنین تضمین‌هایی را نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین آنچه را که "فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و کارنامه تروریستی حزب‌الله لبنان در حمله به نظامیان آمریکایی" نامید محکوم کرد.

عربستان روز دوشنبه لبنان را به اعلام جنگ علیه خود به خاطر اعلام دشمنی حزب‌الله با ریاض متهم کرد.

سعد حریری، نخست ویر لبنان روز شنبه در اقدامی غافلگیرانه استعفایش را از ریاض اعلام کرد.

ناوئرت در این باره به خبرنگاران گفت که لبنان شریکی قوی برای آمریکاست و آمریکا از نهادهای دولتی این کشور حمایت می‌کند و از همه اعضای جامعه جهانی می‌خواهد به حاکمیت و استقلال سیاسی لبنان احترام بگذارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.