به گزارش خبرآنلاین، جواد آقازاده در جمع خبرنگاران با تایید بیماری زا بودن ریزگردهای دریاچه ارومیه گفت: ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه که با طوفان‌ها و گردباد از بلند می‌شوند در سلامتی انسان بخصوص بیماری های ریور تأثیر دارد ولی هنوز سرطان‌زا بودن آن‌ها را قابل تایید نیست و نیاز به تحقیقات بلندمدت دارد.

وی افزود: در طی ۴ سال گذشته برای اجرای پروژه های خانه بهداشت و مراکز جامع شهری و روستایی برنامه ریزی شد که توانستیم در یک سال پایانی، ۱۸۳ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسید تا با افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی بویژه در روستاها ، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشیت استان تحت پوشش قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: به منظور جبران کمبود تخت های آی‌سی‌یو، ایجاد مراکز و همچنین امضای قرارداد با بیمارستان های ارتش، صولت، عارفیان و آذربایجان را در دستور کار قرار دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: طی برنامه ۴ ساله بیمارستان هایی در شهرستان های بوکان، چالدران و پلدشت افتتاح و عملیات اجرایی بیمارستان های اشنویه و پیرانشهر آغاز شده که مجموعا هزار تخت تا پایان سال به تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد.

آقازاده گفت:شاخص‌های سرانه تخت در آذربایجان غربی برای هر هزار نفر ۱ تخت بود که در حال حاضر به ۱.۳ رسیده و تا آخر سال به ۱.۶ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طی این مدت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جزو ۷ دانشگاه برتر کشور شد چراکه توانستیم شاخص‌های سلامت را در استان بهبود بخشیده و حسابرسی این دانشگاه را از وضعیت مردود به مطلوب برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در پایان: سال گذشته ۵۰ آمبولانس خریداری و در سطح استان آذربایجان غربی توزیع شد و تا پایان امسال نیز ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه می‌شود و اورژانس هوایی را نیز به جد پیگیر هستیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.