به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش  ۱/۵ تا ۲ درصد رشد اقتصادی را بر اساس برآوردها، وابسته به کارآمدی نظام بانکی دانست و اظهار کرد: عدم کفایت سرمایه که ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد از ایرادات بانک‌های کشور است.

وی شرط حل برخی ایرادات نظام بانکداری فعلی کشور را کاهش مطالبات معوق و خروج از برخی بنگاه‌داری‌ها دانست.

عضو شورای عالی پول و اعتبار درباره مشکلات اخیر موسسات اعتباری و پرداخت کند سپرده سپرده گذاران گفت: ارزش‌گذاری دارایی‌ها بعضا بر اساس استانداردهای علمی و فنی انجام شده که بهره‌ها و جرائم و سود بانک‌ها را در ترازنامه به صورت کاغذی بالا می برد اما در عمل سودی عاید سهامداران نمی‌شود.

نماینده مردم اردکان گفت: بانک‌ها در شناسایی واحدهای سودده و نظارت بر اجرای پروژه‌های مشارکتی دارای اشکال هستند و باید دقت بیشتری داشته باشند و سعی گردد  از طرح‌هایی حمایت شود که زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کند یا به نوسازی و افزایش کمیت و کیفیت تولید بینجامد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تسهیلات پرداختی در ۶ ماهه اول سال ۹۶ عنوان داشت: ۶۳/۸ درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی کشور صرف سرمایه در گردش شده است.

تابش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاسیس بانک مهر ایران با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه اضافه کرد: امیدوارم با هدف گذاری و نظارت دقیق، در گسترش توسعه اجتماعی و کمک به امور آموزشی، زیست محیطی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از جوانان، موفق عمل شود.

در این دیدار، محمدحسین نعمتی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد نیز گزارشی از اهداف و اقدامات این بانک در استان یزد ارائه داد و برای حل برخی از مشکلات از نماینده مردم اردکان استمداد طلبید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.