به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنج حزب اپوزیسیون ژاپن از جمله حزب دموکراتیک قانونی و حزب امید به همراه گروهی از قانونگذاران غیر حزبی خواستار برگزاری جلسات پارلمانی حول محور ادعاهایی شدند مبنی بر اینکه شینزو آبه به حمایت از دانشگاه خصوصی دوستش لابی‌گری می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی NHK قانونگذاران اپوزیسیون نشستی برگزار کرده و در جریان آن توافق کردند تا از کمیته آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و تکنولوژی مجلس عوام و کمیته کابینه بخواهند تا جلسات پارلمانی را در خصوص این مسئله برگزار کنند.

این شبکه تلویزیونی افزود: این قانونگذاران امیدوارند این جلسات در کمیته‌های پارلمانی پیش از تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) برگزار شود. تاریخی که قرار است در آن شینزو آبه در خصوص سیاست کلی‌اش پس از انتخاب مجددش به عنوان نخست وزیر این کشور در پارلمان سخنرانی کند.

در مه سال جاری میلادی اسناد داخلی وزارت آموزش ژاپن به رسانه‌ها درز شد که نشان داد دولت معامله ویژه‌ای را برای افتتاح بخش جدید دامپزشکی در آموزشگاه کیک که توسط کوتارو کیک دوست شینزو آبه اداره می‌شود فراهم می‌کند.

گزارش‌های رسانه‌ای باعث یک رسوایی بزرگ شد به طوریکه رهبران اپوزیسیون شینزو آبه را متهم کردند که به مقامات دولتی دستور می‌دهد در حمایت از این آموزشگاه دوستش لابی‌گری کند.

گزارش شده که بخش جدید دامپزشکی آموزشگاه کیک انتظار می‌رود در آوریل سال ۲۰۱۸ افتتاح شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.