به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، یک ژنرال بلندپایه روس گفت آمریکا با استقرار تجهیزات نظامی خود در اروپا، در حال آماده شدن برای مبارزه علیه روسیه در این منطقه است. وی همچنین گفت واشنگتن قصد دارد میان روس‌ها و اروپایی‌ها درگیری رخ دهد.

لئونید ایواشوف، مقام بلندپایه سابق در وزارت دفاع روسیه، روز چهارشنبه در گفتگو با راشا تودی گفت: «این نشانه بدی است. ناتو از لحاظ تقسیمات و تجهیزات نظامی و نیز ساختارهای فرماندهی در اروپا رقیب دیگری ندارد.» ایواشوف که اکنون ریاست اتاق فکر آکادمی مسائل ژئوپولیتیک مسکو را بر عهده دارد، افزود شرایط جدید در اروپا می‌تواند نشان‌‎دهنده این باشد که اتحادیه اروپا در حال آمادگی برای آغاز جنگ با روسیه است.

این ژنرال به اجتماع ساختارهای نظامی آمریکایی و استقرار چهار گردان تاکتیکی در شرق اروپا اشاره کرد که به گفته او می‌توانند به «تیپ و سپس لشکر تبدیل شوند.»

ایواشوف گفت: «این نشان می‌دهد که آن‌ها و در جایگاه نخست آمریکایی‌ها، در حال آمادگی برای آغاز جنگ در اروپا هستند. آن‌ها در اروپا تنها می‌توانند با روسیه درگیر شوند.» وی افزود: «روسیه باید از این نشانه‌ها نتیجه گیری کند و قابلیت‌های دفاعی نیروهای مسلح خود را در مرزهای غربی افزایش دهد.»

روز سه شنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرد زیرساخت‌های غیرنظامی خود، مانند جاده‌ها و پل‌ها، را به گونه‌ای بهبود ببخشند که به استانداردهای نظامی نزدیک شود تا به این ترتیب «عبور و مرور نیروهای نظامی و تجهیزات در داخل اروپا تسهیل شود.»

وی ادعا کرد این اقدامات همراه با اعمال تغییرات در ساختار فرماندهی ناتو برای مقابله با آنچه وی تهدید از جانب روسیه خوانده است، ضروری است. دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه گفت: «موضوع به فرماندهی ختم نمی‌شود. ما باید اطمینان حاصل کنیم جاده‌ها و پل‌ها قدرت کافی برای انتقال وسایل عظیم ما را دارند و یا شبکه‌های ریلی ما برای جابجایی سریع تانک‌ها و تجهیزات سنگین آمادگی لازم را دارند.»

ایواشوف گفت اقدامات ناتو تنش‌های جدیدی را در اروپا ایجاد می‌کند. وی افزود: «آمریکایی‌ها بارها تلاش کرده اند دست به اقدامات تحریک آمیز بزنند.» اتحادیه اروپا می‌تواند از واکنشِ به حق روسیه به این اقدامات تحریک آمیز برای تشدید شرایط تا سرحد جنگ استفاده کند.

این ژنرال گفت: «این مسئله خطرناک است. آمریکایی‌ها می‌خواهند اروپا و روسیه در این منطقه با یکدیگر مبارزه کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.