به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری به مردم این استان طی سخنانی اظهارداشت: هدف از تغییر استانداران در دوره جدید انتقال تجربیات و ایجاد نوآوری و ایجاد انگیزه بیشتر در راستای خدمت به مردم است.

وی افزود: از زحمات ۴ ساله علی اوسط هاشمی در استانداری سیستان و بلوچستان قدردانی می کنم، آقای محبی استاندار جدید این استان نیز دارای تجربه اجرایی بسیار خوبی بوده و نیرویی با انگیزه است که شناخت خوبی هم از منطقه و این استان دارد.

وزیر کشور گفت: استاندار جدید استان نیز ضمن ادامه روند موجود در زمینه توسعه ای باید طرح ها و شرایط جدیدی را هم به منظور پیشرفت و توسعه استان شروع کند. در امور اجرایی نیز باید منافع مردم و قانون همواره مورد توجه باشد و باید به این ۲ ویژگی پایبند باشیم.

وی ادامه داد: مشکلات فعلی مردم بیشتر در حوزه اقتصادی و موضوع اشتغال و معیشت و زیرساخت ها است که همه ما به عنوان دستگاه های اجرایی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس و علما و ائمه جمعه و دستگاه های انتظامی و امنیتی و.... وظیفه های مشخصی داریم که باید در این راستا به همه آن وظایف جامه عمل بپوشانیم لذا اگر می خواهیم در انجام کارها به اجماع برسیم باید گوش شنوا داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: رئیس جمهور نیز مرتب طرح ها و پروژه های استان سیستان و بلوچستان را پیگیری می کنند و انشاالله طرح های مهم استان با جدیت پیگیری می شود. دوستان در سخنانشان اشاره داشتند به اینکه چون رای داده ایم و مردم نیز استقبال کردند باید توجه و کار شود که باید بگویم همه ما باید از حضور و مشارکت مردم در امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تشکر کنیم و قطعا سپاسگزار رای مردم هستیم لذا باید تاکید کنم کار برای مردم را فقط به رای مردم واگذار نکنیم کار برای مردم باید اصالت داشته باشد زیرا مردم بر گردن حاکمیت حق دارند و باید حق مردم را ادا کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مسائل امنیتی نیز مردم بر ما حق دارند چون در سخت ترین شرایط کشور امنیت مناطق را تامین می کنند بنابراین کار برای مردم را به رای خلاصه نکنیم، رای برای مشارکت است و هر که وارد عرصه شد باید بر مبنای قانون، حق و مطالبه مردم وظایف خود را انجام دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم آقای محبی با تمام سعی و تلاش و علمشان در خدمت به مردم ایفای نقش کنند و امیدواریم انشالله دولت در جایگاه مناسب و مطلوب و قطعا در سطح ملی از آقای مهندس هاشمی استفاده کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.