به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار شی جینپینگ، همتای چینی‌اش در پکن همچنین گفت: این واقعا مایه تاسف است که روسای قبلی جمهور آمریکا اجازه دادند که توازن تجاری دوجانبه در منطقه به هم بخورد.

وی ادامه داد: ما در اینجا به دنبال توافق تجاری عادلانه هستیم که به نفع دو طرف باشد.

یکی از مقام‌های آمریکایی چند ساعت پیش از دیدار میان ترامپ و رئیس‌جمهوری چین گفته بود رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است به چین برای اعمال اقدامات بیشتر علیه کره شمالی و برنامه‌های تسلیحات اتمی‌اش فشار وارد کند. امیدواریم که بتوان در این دیدار و گفت‌وگو به پیشرفت دست پیدا کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: من بر این باورم که راه حلی برای متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره‌شمالی به دست می‌آید.

در همین حال رئیس‌جمهوری چین نیز گفت: به تبادل دیدگاه‌ها با همتای آمریکایی خود پرداخته و به توافق نظری در بسیاری از مواردی که نگرانی مشترک دو کشور است، دست پیدا کرده‌ایم. برای چین همکاری تنها یک حقیقت واضح و مشترک است و می‌توانیم در این همکاری با آمریکا به پیشرفت دو سویه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: چین و آمریکا به دنبال مذاکرات در سطح بلندپایه درباره تمامی موارد و افزایش همکاری روی مسائل بین‌المللی به ویژه کره شمالی و افغانستان هستند. روابط بین دو کشور هم اکنون در یک مرحله جدید قرار دارد.

دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین در حالی صورت گرفته که ترامپ در گذشته دولت چین را به دلیل عدم انجام اقدامات مناسب و همچنین عدم فشار وارد کردن بر کره شمالی مورد انتقاد قرار داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.