به گزارش ایرنا، رییس جمهوری چین امروز پنجشنبه در نشست دو جانبه با همتای آمریکائی خود افزود: چین مایل است در چارچوب اصل احترام متقابل، کسب منافع دوجانبه، تمرکز بر همکاری ها و مدیریت اختلافات، با آمریکا کار کند.

 

 وی اضافه کرد: با دونالد ترامپ از عصر دیروز در مورد روابط دو جانبه و مسایل مشترک و همچنین نگرانی های دو طرف به صورت عمیق بحث و گفت و گو کرده و به توافق گسترده ای در این زمینه دست یافته ایم.

شی جی پینگ خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که روابط چین و ایالات متحده نه تنها به نفع دو ملت، بلکه باعث صلح، رفاه و ثبات در جهان خواهد شد.

رییس جمهوری چین گفت: به این نتیجه رسیده ایم که همکاری تنها انتخاب صحیح برای چین و ایالات متحده است و آینده ای بهتر تنها از طریق همکاری امکانپذیر است.

ترامپ هم در این نشست گفت: روابط متقابل چین و آمریکا یکی از مهمترین مسایل کنونی است.

وی افزود: ما با کمک چین، توانایی حل مسایل و مشکلات جهانی را داریم.

دیدار دونالد ترامپ با شی جی پینگ سومین دیدار دو رییس جمهوری است، آنها قبلا یک بار در فلوریدا و یک بار دیگر در حاشیه اجلاس سران g۲۰ در آلمان با یکدیگر ملاقات کرده اند.

سفر ترامپ به چین مصادف با چهل و پنجمین سال سفر &#۳۹;ریچارد نیکسون&#۳۹; رییس جمهوری اسبق آمریکا به این کشورشده است، سفریکه بعد از عصر یخبندان به منظور عادی سازی روابط دو کشور صورت گرفت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به منظور دیداری سه روزه از چین ، دیروز وارد پکن شد.

ترامپ قبل از به چین ، به ژاپن و کره جنوبی سفرکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.