به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه روز چهارشنبه با "جان هانتسمن" سفیر جدید آمریکا در مسکو دیدار نمود که در جریان این نشست، طرفین بر تمایل هر دو کشور برای ادامه همکاریهای سازنده به منظور تامین کاهش وخامت اوضاع در سوریه تاکید کردند.

بر اساس این اطلاعات، اوضاع کنونی در سوریه با توجه به دورنمای روند مذاکرات بین سوریها و همچنین برگزاری ... در مرکز توجه گفت‌وگوهای طرفین قرار داشت.

در این بیانیه آمده است: «در عین حال طرف روسی بدون جایگزین بودن روند حل و فصل سیاسی مناقشه در سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل را مورد تاکید قرار داده و اهمیت روند مذاکرات آستانه برای رسیدن به این هدف و فراهم سازی مقدمات مذاکرات بین سوری‌ها در ژنو را یادآور شد. ضمن اینکه دو طرف ادامه همکاریهای روسیه و آمریکا برای برقراری ثبات در سوریه را ضروری دانستند.»

علاوه بر این، "گنادی گاتیلوف" دیگر معاون وزیر امور خارجه نیز در نشستی جداگانه با "جان هانتسمن" سفیر آمریکا، روند اوضاع در سوریه، بحران در شرق اوکراین و پیرامون کره شمالی را مورد بررسی قرار داد.  

طبق اطلاعات منتشره در سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار طرفین امکان همکاری مسکو و واشنگتن در چارچوب سازمان ملل متحد به منظور مقابله موثر با تروریسم و حل و فصل مناقشات بین المللی، بخصوص بحران در سوریه، اوکراین و همچنین اوضاع در شبه جزیره کره را مورد تبادل نظر قرار دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.