به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، این اتحادیه می‌گوید: گروه‌های قدرتمند و جنایتکار از اعراب مهاجر به صورت فعالانه تلاش می‌کنند تا برخی از اعضای خود را برای دسترسی به شبکه‌های داخلی و چرخه‌های اصلی سرویس‌های دولتی آلمان به داخل آنها نفوذ دهند.

"بودو پفلازگراف"، رئیس شعبه اتحادیه پلیس آلمان در برلین به شبکه خبری ZDF این کشور گفت: این حقیقتی است که باید افشا می‌شد. شواهد مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه های بزرگ اعراب مهاجر، استراتژی نفوذ دارند و تلاش می‌کنند تا اعضای اصلی خانواده را از فعالیت‌های جنایتکارانه دور کنند تا بعدا این افراد بتوانند در هر سرویس دولتی آلمان نفوذ کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های جنایتکار اعراب مهاجر علاقه خاصی به اطلاعات دست اول درباره کارهای دولتی، چگونگی فعالیت پلیس و انجام تحقیقات و حملات از سوی نیروهای پلیس دارند. این تحولات نیازمند توجه ویژه از جانب مقام‌های آلمانی است.

این مقام مسئول پلیس آلمان همچنین خواستار دستورات سختگیرانه برای استخدام در نیروی پلیس این کشور شد و ادامه داد: این اقدامات علیه پلیس باید نه تنها از سوی مقام ‌ای مسئول بلکه از سوی نیروی ویژه مورد بررسی قرار گیرند.

در همین حال، "کلاوس کاندت"، رئیس پلیس برلین در نشستی با اعضای پارلمان برلین که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: پلیس برلین برای به مناقشه کشیدن اتهامات مطرح شده درباره احتمال نفوذ از سوی مافیای اعراب مهاجر واکنش نشان داده است. این ادعاها کاملاً بی‌پایه و اساس هستند.

این صحبت ها از سوی رئیس پلیس برلین بازتاب گفته‌های معاون رئیس دپارتمان پلیس برلین بود که هرگونه نفوذ از سوی گروه های تبهکار اعراب مهاجر در پلیس را رد کرد.

این مساله پس از آن مطرح شد که یک رسوایی بزرگ که در آن یک دانشجوی حقوق در آن دخیل است، افشا شد. این دختر جوان با تبار عربی تصاویری را از اسناد محرمانه پلیس گرفت و آنها را از طریق پیام رسان واتس آپ به یک شماره ناشناس ارسال کرد. این دختر جوان ۲۲ ساله تصاویری را که اعضای تحت تعقیب یک گروه جنایتکار عرب می‌خواستند گرفته و برای آنها ارسال کرد. این مساله اکتبر سال گذشته میلادی اتفاق افتاد اما توسط رسانه‌های آلمان اخیراً منتشر شده است.

وزیر کشور آلمان نیز درباره افزایش بیگانه هراسی و قضاوت‌های پیش داورانه علیه افسران پلیس که دارای سابقه مهاجرتی هستند، هشدار داد و گفت: این چیزی است که من نمی توانم آن را تحمل کنم چرا که گزارش‌های زیادی درباره استخدام مهاجران در داخل نیروی پلیس به من ارسال شده است.


ش

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.