به گزارش ایرنا در این دیدار روز چهارشنبه انجام شد و «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت و هیات همراه گرانت نیز حضور داشت ریچارد در بیانیه ای اعلام کرد که کشورش در برهه اخیر مبلغی بالغ بر ۴۲.۹ میلیون دلار برای تامین هزینه های ارتش لبنان در حمایت از مرزها به ویژه در جنگ اخیر با گروه های تروریستی تقدیم لبنان کرده است.

سفیر آمریکا در بیروت تاکید کرد که آمریکا به امنیت و ثبات و شکوفایی لبنان متعهد است و از طریق پروژه های توسعه ای مختلف و ادامه شراکت با ارتش لبنان سعی در کمک به مردم لبنان دارد.

ژنرال عون نیز در این دیدار از مسئولان امریکا به خاطر پشتیبانی قوی و اساسی از ارتش لبنان تشکر و تاکید کرد که شراکت تاریخی بین ارتش لبنان و آمریکا ادامه خواهد یافت.

پس از این دیدار، سفیر آمریکا در سخنانی حضور جانشین وزیر دفاع آمریکا در لبنان را پس از آن دانست که اولین بالگرد هجومی «سوپر توکانو A-۲۹» دو هفته پیش از سوی آمریکا در اختیار ارتش لبنان قرار گرفت.

وی بار دیگر با اشاره به کمک ۴۲.۹ میلیون دلاری آمریکا به ارتش لبنان ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا و سفارت آمریکا در لبنان برای هزینه کرد این مبلغ با دولت و ارتش لبنان هماهنگی به عمل آورند.

ارتش لبنان در بعد تجهیزات نظامی و آموزش نیروها وابستگی شدیدی به آمریکا دارد. آمریکا در ارائه کمک های نظامی به ارتش لبنان همواره اصل برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را مورد توجه قرار می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.