به گزارش خبرآنلاین، سیدمجید بنی‌فاطمه از مداحان مشهور تهران که هیاتش در ایام محرم و دیگر مناسبت های مذهبی پاتوق چهره های سیاسی، فرهنگی، هنری و ..است در نمایشگاه مطبوعات مهمان خبرآنلاین بود. او معتقد است مداحی که اهل روضه باشد اهل مطالعه هم هست و در کنار علما قرار دارد نه مقابل شان. بنی فاطمه منتقد مداحانی است که کوچکتری و بزرگتری را رعایت نمی کنند و البته پاسخش به حواشی سیاسی - امنیتی پیش آمده برای چند مداح جالب بود.

مشروح این گفتگوی کوتاه را در ادامه بخوانید؛

***

در سال های اخیر انتقادی به فضای حاکم بر مراسم های مذهبی خصوصا پررنگ شدن نقش مداحان در مقابل روحانیون و منبری ها مطرح شده است، حاشیه سازی برخی مداحان هم این انتقادات را پررنگ تر کرده است، نگاه شما به این قسم ازانتقادات چیست؟

مداح یعنی مدح کننده.یقینا آن بزرگواران سر صحبتشان با کسانی که مدح می کنند، نیست. چون مداح اهل روضه است، کسانی که اهل روضه هستند اهل مطالعه هم هستند و این افراد یقینا کنار علما هستند. پس منظور این نقدها کسان دیگری هستند.

چه کسانی؟

ببینید امروز مداحی را همه به شور خواندن می دانند اما مداحی شور خواندن نیست. متاسفانه در نسل جدید اینگونه نیست.

بخشی از انتقادها هم به این نسل جدید مداحان است؟

بله. باید این افراد را از هم تفکیک کرد.

پررنگ شدن نقش مداح ها در مراسم مذهبی از نگاه شما آسیب است یا...

بهرحال کم کاری هایی صورت می گیرد. باید برای منبرها و جذب جوانان فکر کرد. من خودم یک عده ای از منبری ها را دوست دارم که مدام می خواهم پای منبرشان بروم.

جالب تر این است که خود مداح ها هم گاها منتقد خودشان هستند.

این نقدها وجود دارد اما یک عده از جوانان قائل به بزرگتری و کوچکتری نیستند.

حاشیه های امنیتی - سیاسی که اخیرا برای برخی مداحان ایجاد شده ...

این مسائل به ما ربطی ندارد. الان من با ماشین به کسی بزنم باید جوابگوی قوه قضائیه باشم. ما نباید در زندگی کسی سرک بکشیم. بدانیم که اگر کسی اشتباهی داشته باشد از آن افراد نمی گذرند. این ها مباحث حاشیه ای هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.