به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، این رزمایش چهار روزه در حالی در آب‌های جنوب کره‌ جنوبی آغاز شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان در سفر رسمی خود به آسیا به سر می‌برد؛ سفری که عمده محور آن بحث درباره تهدید هسته‌ای کره شمالی بوده است.

ستاد مشترک ارتش کره‌ جنوبی اعلام کرد: گروه رزمی این سه ناو هواپیمابر آمریکایی شامل ناوهای رونالد ریگان، تئودور رزولت و نیمیتز در جریان این رزمایش که تا روز سه شنبه ادامه پیدا خواهد کرد در منطقه رزمایش حضور خواهند داشت.

یک مقام ارتش کره‌ جنوبی که نامش را فاش نکرد، گفت: این سه ناو آمریکایی احتمالا در روز دوشنبه در این رزمایش کنار یکدیگر خواهند بود.

در عین حال در این رزمایش ۱۱ کشتی آگیس آمریکا و هفت کشتی نیروی دریایی کره‌ جنوبی از جمله دو کشتی آگیس شرکت خواهند کرد.

کشتی آگیس درواقع کشتی‌های مجهز به سیستم‌های دفاع موشکی هستند.

ارتش کره‌ جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشتی‌ها به دنبال ارتقای قابلیت فعالیت مرکب و حمله هوایی بوده و همچنین هدف از این رزمایش نشان دادن عزم قوی و آمادگی نظامی بالا برای شکست دادن هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی با یک نیروی مسلط در زمان بحران است.

این نخستین بار از زمان رزمایش سال ۲۰۰۷ در نزدیکی گوآم است که سه ناو هواپیمابر آمریکایی در رزمایشی در غرب اقیانوس آرام شرکت می‌کنند.

همچنین این ناوهای آمریکایی در رزمایش‌های جداگانه با سه ناوشکن ژاپنی در روز یکشنبه شرکت خواهند داشت.

به دنبال تشدید تلاش‌های کره شمالی برای توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، آمریکا بیش از پیش اقدام به اعزام تسلیحات راهبردی خود از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد به منطقه می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.