به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، رز گوتمولر، معاون دبیرکل ناتو جمعه در یک کنفرانس خلع سلاح واتیکان گفت این معاهده می‌تواند سال‌ها تلاش برای خلع سلاح را تضعیف کرده و معاهده‌های هسته‌ای کنونی درباره شبه جزیره کره را "بی‌اعتبار" کند.

این مقام گفت، زرادخانه هسته‌ای سازمان ملل به متحدان آمریکا در اروپا و آسیا اجازه می‌دهد تا جاه‌طلبی هسته‌ای خودشان را کنار بگذارند.

به گفته او، چنین امری اجازه می‌دهد تا یک معاهده منع تسلیحات هسته‌ای جداگانه‌ فعال شده و خلع سلاح اثرگذار، اجرایی شود.

با این حال، سایر شرکت‌کنندگان در کنفرانس واتیکان این معاهده جدید سازمان ملل متحد را تایید کردند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در این کنفرانس گفت که استراتژی دوره جنگ سرد درباره بازدارندگی هسته‌ای تعبیر اشتباهی از امنیت ایجاد کرده است. به گفته او، رهبران جهان باید برای پاکسازی جهان از تسلیحات هسته‌ای تلاش کنند.

او در ادامه از رهبران جهان خواست تا در راستای ساخت آینده‌ای با چشم‌انداز "جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای" حرکت کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین اذعان کرد، تنش‌های کنونی بر سر راه خلاص شدن از شر تسلیحات هسته‌ای سنگ‌اندازی می‌کند.

او تاکید کرد، تکیه بر چنین تسلیحاتی "چیزی جز تعبیر اشتباه از امنیت" ایجاد نمی‌کند و هرگونه استفاده از آنها حتی به صورت تصادفی، برای بشریت و جهان "فاجعه‌بار" خواهد بود.

او گفت: روابط بین‌المللی نمی‌تواند اسیر نیروی نظامی، ارعاب دوجانبه و نمایش ذخایر تسلیحاتی شود. صلح و امنیت میان کشورهای جهان باید با روحیه انسجام و همبستگی تحریک شود. روندی که هم اثرگذار و هم جامع باشد، می‌تواند ما را به سمت آرمان‌شهر جهان عاری از ابزارهای مرگبار سوق دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.