به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، ناصرالقدوه، رئیس "سازمان یاسر عرفات"، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که مرگ یاسر عرفات طبیعی نبوده و بنا به شواهد و ادله واضح و روشن وی توسط اسرائیل ترور شده است.

یاسر عرفات که رهبر جنبش فتح نیز بود ۱۳ سال پیش در پی یک بیماری مشکوک درگذشت. باور غالب بر این است که اسرائیل با ماده به شدت رادیو اکتیو پولونیم عرفات را ترور کرده است.

القدوه در سخنرانی خود به مناسبت سیزدهمین سالگرد فوت عرفات و گذشت ۱۰ سال از تاسیس این سازمان خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که این موضوع را زنده نگه داریم و به درخواست برای مجازات جنایتکارانی که این تصمیم را گرفتند و نیز کسانی که آن را اجرا کردند، ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: سازمان یاسر عرفات با جدیت کامل برای رسیدن به اهداف وی در حال فعالیت است و به رغم سه سال تاخیر پس از فوت رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین، فعالیتش را به خوبی پیش برده است.

القدوه تاکید کرد که دولت فلسطین وجود دارد و هدف ملی و مرکزی آن تحقق استقلال ملی برای کشور فلسطین در مرزهای۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس و احقاق حق و حقوق پناهجویان فلسطینی برای بازگشتشان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.