به گزارش ایسنا، در فصل زراعی سال گذشته هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان گندمکار خریداری شده است که به گفته یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با آخرین پرداخت‌های صورت گرفته، تاکنون ۸۸۰۰ میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران واریز شده و حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز باقی‌مانده است.

عبدالمهدی بخشنده - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: شخصا از طرف وزارت جهاد کشاورزی و آقای وزیر از همه کشاورزان که مطالباتشان باقی مانده است عذرخواهی می‌کنم. اما می‌دانند که مسئولان این وزارتخانه از ابتدای فصل برداشت تاکنون همه تلاش خود را برای تامین و پرداخت و هرچه سریع‌تر مطالبات گندم‌کاران به کار گرفته‌اند و تاکنون بیش از ۷۸ درصد این مطالبات پرداخت شده و باقی‌مانده ۲۲ درصدی آن نیز به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی‌مانده است که با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم به همین میزان اوراق اسناد خزانه از دولت دریافت کنیم تا بتوان هرچه سریع‌تر باقی‌مانده بهای محصول گندمکاران را پرداخت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آنجا که باقی‌مانده بهای گندم‌کاران باید به صورتی نقدی پرداخت شود، این اوراق باید منتشر شود تا بتوانیم با تبدیل آن به اعتبار نقدی باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنیم که به نظر می‌رسد تا پایان آبان‌ماه این کار انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.