به گزارش مهر، در تاریخ ۲۸ مردادماه خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به مأمورین اعلام کرد که آقایی حدودا ۴۰ ساله باحیله و ترفند، در پوشش فردی خیر که قصد کمک رساندن به افراد نیازمند جامعه را دارد اعتماد وی را جلب و اقدام به سرقت طلاهای او کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه بدل اندازی و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۳:۳۰ آقایی حدودا ۴۰ ساله سوار بر ماشین، به من نزدیک شد؛ این شخص مدعی شد که قصد دادن خِیرات را دارد و مدعی گرفتن حاجت خود شد؛ این شخص در ادامه گفت: خودتان کسی را نمی شناسید؟ زمانیکه به او پاسخ دادم که افرادی نیازمند را در همسایگی می شناسم، بسته ای پول به من نشان داد و از من خواهش کرد تا آن را به افراد نیازمند برسانم؛ در ادامه، بسته پول را در کیسه پلاستیکی مشکی که داخل آن مقداری البسه قرار داشت، گذاشته و آنرا تحویل من داد؛ در همین زمان، این شخص با طرح این موضوع که قصد خرید طلا برای همسرش را دارد از من پرسید: به نظرشماچه طلایی برای همسرم خریداری کنم؟ و به این بهانه از من خواهش کرد تا طلا های همراهم را برای بازدید در اختیارش قرار دهم . این شخص پس از دیدن طلاها ، آنها را داخل کیسه پلاستیکی گذاشت؛ در کیسه را محکم کرد و آن را به من تحویل داد؛ تأکید کرد که طلاهایم را بهمراه بسته پول که مدعی بود مبلغ آن سه میلیون تومان است، داخل کیسه گذاشته و پس از خداحافظی، با ماشین دورشد؛ حتی در زمان دور شدن از من خواهش کرد تا در زمان نماز او را نیز دعا کنم؛پس از رفتن وی،کیسه پلاستیک مشکی را جهت برداشتن بسته پول و طلاجاتم باز کردم اما نه خبری از بسته ی پول بود و نه از طلاهایم؛ تنها چند البسه کهنه در داخل کیسه پلاستیکی بود که انتهای آن نیز سوراخ شده بود.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، وقوع سرقت های مشابه دیگر در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده شهرک قدس وپونک به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد؛ در تمامی این سرقت شخصی خیرنما در پوشش کمک به افراد نیازمند اقدام به فریب زنان و در ادامه سرقت طلاجات آنها به شیوه بدل اندازی کرده بود که با بررسی اظهارات مالباختگان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی این سرقت ها توسط یک نفر و با استفاده از خودروهای مختلف انجام شده است.

با شناسایی دقیق محل دهها سرقت و انجام تحقیقات میدانی و با بهره گیری از دوربین های مداربسته مراکز تجاری و ، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ سفید رنگ شدند.

با شناسایی مالک خودرو در شهرستان سمنان ، نیابت قصایی اخذ و کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به این شهرستان اعزام شدند؛ یک خانم جوان حدودا ۲۵ ساله به عنوان مالک خودرو،در اظهاراتش به کاراگاهان گفت: چندی پیش با شخصی به نام غلامرضا آشنا شده و پس از مدت کوتاهی تصمیم به ازدواج گرفتیم؛طی این مدت نیز ماشین من در اختیار وی قرار داشت و به تازگی ماشین را از او تحویل گرفتم.

با شناسایی تصویر غلامرضا ۴۲ ساله از سوی دهها مالباخته،کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی درادامه اقدامات پلیسی موفق به یک دستگاه پژو ۴۰۵ سفیدرنگ متعلق به یک خانم جوان دیگری شدند که خودرو وی دراختیار غلامرضا قرار داشت.

این خانم جوان در شهرستان شهرری شناسایی و تحقیقات از وی در خصوص غلامرضا انجام شد؛ وی در اظهاراتش ضمن معرفی غلامرضا به عنوان همسر سابقش مدعی شد که اطلاعی از غلامرضا نداشته و به تازگی از او متارکه کرده است.

سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی،مخفیگاه غلامرضا در منطقه جنت آباد-میدان چهارباغ شناسایی و ۱۶ آبانماه ،در حالیکه به همراه همسرش ( مالک خودرو پژو ۴۰۵ سفید رنگ ) در خانه حضور داشت، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

غلامرضا در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره سرقت از زنان سالخورده در مناطق مختلف شهر تهران با استفاده از انواع خودروهای سواری متعلق به دوستان و اطرافیانش اعتراف کرد و در خصوص انگیزه اش از این سرقت ها گفت: من نیازی به پول سرقت ها ندارم و در زمینه ساخت و ساز ساختمان در شهرستان فعالیت می کنم؛چندی پیش و از طریق یکی از دوستانم که چندین بار به اتهام سرقت [ از زنان ] دستگیر شده و به تازگی از زندان آزاد شده بود ، آموزش این نوع از سرقت را فرا گرفتم؛ ابتدا برای تفریح چند سرقت انجام دادم اما در ادامه به این کار عادت پیدا کرده بودم و پول حاضر از فروش طلاهای مسروقه را نیز در ساخت و ساز هزینه می کردم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران و شناسایی دهها مالباخته، قرار قانونی از سوی دادیار محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جنت آباد شمالی-خیابان کبیری طامه مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.