زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با «انتخاب»، درباره طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران، ضمن بی اطلاعی از جزئیات این طرح گفت: این طرح توسط کمیته سلامت شورای شهر تهران با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در حال تهیه است البته ما نیز پیشنهاداتی داشتیم.

وی با بیان اینکه مساله آلودگی هوای تهران باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: شورا و شهرداری تهران به دنبال ارائه راهکاری برای برون رفت از مشکل آلودگی هوا هستند در این مسیر اهداف مشترک بوده شاید الویت بندی ها تفاوت داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برای حل معضل آلودگی هوا به منابع نیاز داریم، تصریح کرد: متاسفانه شهرداری تهران با بدهی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومانی به مدیریت جدید واگذار شد در شرایط کنونی تامین اعتبار برای طرح های مختلف شهری با مشکل مواجه شده است. طرح های کاهش آلودگی هوای تهران نیز به اعتبار نیاز دارد که تامین آن در این شرایط سخت است.

وی تاکید کرد: یکی از علل اصلی آلودگی هوا منابع متحرک است که می توان با اجرای چند طرح این منابع را کاهش داد از جمله اینکه تمامی اتوبوس های شهر به فیلتر دوده مجهز شوند که اجرای این طرح هزینه بر است زیرا هر اتوبوس ۳۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

نوری اعلام کرد: منابع شهرداری محدود است و مشکلات بسیار از این رو باید الویت بندی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.