به گزارش ایلنا، جف هندریک برای نخستین بار بعد از مصدومیت خود با تیم ملی ایرلند جنوبی تمرین کرد و این خبر خوبی در آستانه بازی حساس امشب در دور رفت مرحله پلی‌آف جام جهانی مقابل دانمارک است.

هافبک برنلی هفته قبل در جریان برد برابر ساوتهمپتون مصدوم شده بود. استیفن وارد مدافع این تیم هم در تمرین پنج‌شنبه حاضر شد با آنکه در جلسات قبلی شرکت نکرده بود. حضور هندریک از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که دیوید میلر برای بازی امشب محروم است و جیمز مک کارتی با آسیب‌دیدگی همسترینگ نمی‌تواند بازی کند.

هندریک هر چهار بازی ایرلند در یورو ۲۰۱۶ در ترکیب اصلی این تیم بود و رهبری خط میانی را بر عهده داشت. کاپیتان ایرلند، سیموس کولمن و جانشین او، جاناتان والترز هم به اردوی این تیم ملحق شدند و در سفر به کپنهاگ تیم را همراهی می‌کنند. کولمن در بازی فروردین با ولز پایش شکست و والترز از اواخر مرداد نتوانسته بازی کند.

دو تیم سه‌شنبه در آویوا هم بازی برگشت را برگزار می‌کنند و برنده این دو بازی در مجموع، به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود می‌کند اما نکته نگران‌کننده برای مارتین اونیل اینکه ۱۰ بازیکن ایرلند یک اخطاره هستند و با دریافت یک کارت زرد بازی برگشت را از دست می‌دهند.

اونیل باید برای مهاجم نوک خود بین شین لانگ و داریل مورفی یکی را انتخاب کند. لانگ ۲۸ بازی است که گل نزده و بر خلاف او، مورفی در ۱۸ بازی این فصل ۸ گل زده از جمله دو گلی که در بازی ماه گذشته مقابل مولداوی به ثمر رساند. از طرف دیگر، دانمارکی‌ها نگران سرعت انفجاری لانگ هستند. انتخاب دیگر اونیل در مورد کاپیتان است در غیاب، کولمن، والترز و میلر. گلن ولان با ۸۳ بازی ملی شانس بیشتری دارد. تیم میزبان هم چهارشنبه دچار ترس شد وقتی نیکلاس بنتنر در مسیر صرف صبحانه زمین خورد هرچند بعد از انجام آزمایش‌های بیشتر مشخص شد مهاجم روزنبورگ مشکلی ندارد. نیکلای یورگنسن هم اعلام کرده آمادگی کامل برای این بازی دارد. مهاجم فاینورد به خاطر شکستگی مچش در بازی باشگاهی هفته قبل خود از مچ بند فیبرکربن استفاده خواهد کرد. آگه هاریده مربی دانمارک احتمالا از زوج سیمون کیائر و آندریاس کریستنسن در قلب دفاع بهره می‌گیرد که در تساوی یک بر یک با رومانی نیز در ترکیب اصلی بودند. ستاره این تیم کریستین اریکسن است که فصل فوق‌العاده‌ای را در تاتنهام سپری می‌کند و تهدید بزرگی برای هر خط دفاعی محسوب می‌شود.

دانمارک در ۹ بازی آخر خود شکست نخورده اما در پنج بازی خانگی آخرش تنها دو برد داشته. ایرلند هم اگرچه در ۱۱ بازی آخرش در مقدماتی جام جهانی تنها یک باخت داشته اما از ۹ بازی اخیر خود فقط سه برد کسب کرده. این دو تیم برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۰۷ با هم روبه‌رو می‌شوند که ایرلند آن بازی را ۴ بر صفر برد. ایرلند پنج بار به پلی‌آف جام جهانی رسیده اما تنها یک بار در سال ۲۰۰۱ که مقابل ایران به برتری ۲ بر یک رسید، توانسته راهی جام جهانی شود. این تیم در آخرین حضور خود در پلی‌آف در سال ۲۰۰۹ شکست بحث برانگیزی برابر فرانسه داشت با خطای هندی که تیری آنری مرتکب شد و ویلیام گالاس گل برتری آبی‌ها را زد. ایرلند با پیروزی در کاردیف مقابل ولز راهی پلی‌آف شد اما نباید فراموش کرد تیم میزبان ستاره مشهورش، گرت بیل را در اختیار نداشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.