مرتضی صفاری نطنزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: اتحادیه اروپا از قدیم ارتباطات سنتی و خوبی با ایران دارد که این ارتباطات به چند قرن گذشته باز می گردد، از این رو علاقه مندی از طرف کشورهای اروپایی به ارتباط با ایران جدید و تازه نیست.

وی افزود:در دهه گذشته با سیاست های خصمانه آمریکا و همچنین برخی گزک هایی که دولت نهم و دهم به آنان داد سبب شد که اروپایی ها ارتباطاتشان را با ایران قطع و در یک تحریم همه جانبه علیه ایران شرکت کنند که البته این موضوع برای اروپایی ها خوشایند نبود ولی مجبور به این کار شدند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از مطرح شدن مذاکرات و موضوع برجام ما شاهد بودیم که اروپایی ها بسیار مشتاق به ارتباط با ایران بودند و پس از به سرانجام رسیدن مذاکرات امروز هم می بینیم که آنان مشتاق هستند و نمی خواهند در زمین آمریکایی ها بازی کنند.

صفاری نطنزی گفت: امروز اروپایی ها متوجه شدند که سر و صدای آمریکا تو خالی، پوچ و تنها در راستای سیاست های خصمانه آنان است به همین خاطر شاهدیم که با واشنگتن همراهی نمی کنند و یکبار دیگر فریب آمریکا را نخواهند خورد.

وی تاکید کرد: امروز شاهدیم که اروپایی ها از برجام پشتیبانی می کنند و علاقه مند به ادامه همکاری با ایران هستند زیرا ارتباطات ما با اروپایی ها بسیار قدیمی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد اقدامات آمریکا برای بر هم زدن برجام هم گفت: همان طور که در گزارش هفتم وزارت خارجه آمده آمریکا به دنبال بر هم زدن برجام است از این رو تلاش می کند که کشورهای اروپایی را نیز با خود همراه کند ولی به دلیل عدم همراهی اروپایی ها موفق نشده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این گزارش اروپا به تعهدات خود به برجام عمل کرده است و تحریم ها برداشته شده ولی تنها تحریم های بانکی برداشته نشده است که این هم به دلیل ترس این بانک ها از آمریکا است زیرا آنان تصور می کنند با برداشته شدن تحریم ها از سوی آمریکا جریمه می شوند.

وی افزود: ترامپ باید بداند با این اقدامات نمی تواند مانع جمهوری اسلامی ایران و برجام شود و برجام به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.