به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، وزارت انرژی و منابع معدنی عربستان با محکوم کردن حمله به خط لوله‌ انتقال نفت در منطقه بوری بحرین، اعلام کرد، برای مقابله با این عمل تجاوزگرانه از تاسیسات انرژی بحرین حمایت می‌کند.

این وزارتخانه عربستان توانایی طرف‌های ذی‌ربط بحرین را در مقابله با آتش‌سوزی ناشی از این حمله و موفقیت این کشور در مهار آن در زمان مناسب ستود و تاکید کرد، همه امکانات خود را برای حمایت از بخش انرژی بحرین در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وزارت انرژی عربستان تاکید کرد، تدابیر امنیتی خود را در همه بخش‌ها بالا برده و این بخش‌ها را در بالاترین سطح امنیتی قرار داده است.

شرکت ملی نفت آرامکو عربستان در اشاره به حادثه تخریبی که در بحرین رخ داد، اظهار داشت، ساعت ۱۱ شب جمعه در یکی از خطوط انتقال نفت خام در شهرک حمد بحرین آتش‌سوزی شد و فورا پمپاژ نفت از ایستگاه پمپاژ در ظهران که تغذیه کننده پالایشگاه شرکت نفت بابکو بحرین است، متوقف شد.

این شرکت اعلام کرد، این حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

منطقه حادثه دیده تخلیه شده و شیرهای متصل به این خط جدا شدند تا تحقیقات در این زمینه تکمیل و فعالیت این خط لوله‌ها از سر گرفته شود.

یک منبع مسؤول در وزارت خارجه عربستان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه در بحرین مدعی شد، ایران عامل این اقدامات تخریبی و تروریستی است و امنیت و ثبات منطقه را برهم می‌زند!

این در حالی است که وزارت خارجه کشورمان این اتهامات را شدیدا تکذیب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.