به گزارش ایلنا، علی اعطاء در نشست خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با انتصاب صالحی امیری به سمت معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: اینکه بنا است؛ ایشان به این سمت منصوب شوند را به ما اطلاع داده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید براینکه از این تصمیم اطلاع داریم، افزود: اما اطلاع نداریم که حکمی برای آقای صالحی امیری به سمت معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری صادر شده است یا خیر.

سازمان حفاظت محیط زیست راهبرد خود را برای کنترل آلودگی هوا ارائه کند

وی در تذکر پیش از دستور خود در شورای شهر تهران گفت: طبق مطالعات رسمی که با همکاری موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در مورد منابع انتشار آلودگی هوا انجام شده، سهم منابع ثابت در آلودگی هوای تهران 30 درصد و سهم منابع متحرک 70 درصد اعلام شده است.

اعطاء گفت: در روزهای گذشته به جای اینکه شاهد هم‌افزایی دستگاه متولی محیط زیست با سازمان‌های مسئول برای حل مشکلات زیست‌محیطی شهر تهران به خصوص در حوزه آلودگی هوا باشیم شاهد ادبیات نامناسب یکی از معاونین سازمان محیط زیست در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورا بوده‌ایم.

وی افزود: این عضو شورا خواستار ارائه راهبرد کوتاه‌مدت سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل آلودگی هوای پایتخت شده بود اما با کمال تاسف یکی از معاونان سازمان محیط زیست در پاسخ به این عضو شورا با ادبیاتی نامناسب گفته است شورای شهر تهران به وظایف دستگاه‌ها آگاهی دقیق ندارد و به جای اینکه از زیرمجموعه خود یعنی شهرداری برنامه کاهش آلودگی هوا را مطالبه کند سراغ سازمان محیط زیست آمده است.

اعطاء در ادامه گفت: این معاون محیط زیست در صحبت‌های خود اعلام کرده است که شورای شهر نمی‌داند وظایف شهرداری چیست و سازمان محیط زیست چه مسئولیت‌هایی برعهده دارد. بنابراین این اظهارات نشان می‌دهد که شورا آدرس را اشتباه آمده است.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: مطابق ماده یک قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب 28 خرداد 1353 و اصلاحیه 24 آبان سال 1371 حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست پیشگیری و ممانعت از هرنوع آلودگی و هر اقدام مخربی که موجب بر هم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست شود از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی بیان کرد: دکتر کلانتری رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست در صحن شورا گفتند که 20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از فعالیت یک نیروگاه است. مگر وظیفه اخطار و در صورت عدم رفع مشکل، تعطیلی نیروگاه جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست نیست؟

اعطاء در ادامه گفت: انتظار می‌رود برای مدیریت آلودگی هوای تهران بهبود کیفیت سوخت از سوی وزارت نفت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی و موتورسیکلت‌ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه قرار گیرد. همچنین از سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌رود راهبرد کوتاه‌مدت و میان مدت خود را برای کنترل آلودگی هوای تهران ارائه کند.

وی افزود: مگر وظیفه شورا است که نسبت به بهبود کیفیت سوخت و یا افزایش کیفیت خودرو با وزارتخانه‌ها مکاتبه کند؟

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: شایسته است شهرداری تهران به صورت جدی موضوع توسعه حمل و نقل ریلی را دنبال کند و براساس تکالیفی که قانون هوای پاک مصوب 25 تیرماه 96 مجلس شورای اسلامی برعهده وزارت کشور گذاشته است موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به طور جدی پیگیری کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان از ریاست شورای شهر درخواست کرد: در خصوص ادبیات نامناسب معاون سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به شورای شهر به مقام مافوق او تذکر دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.