حسن خدابنده لو در گفتگو با مهر  بیان کرد: در همان لحظات اولیه بسیج نیروی امدادی جمعیت هلال احمر استان کردستان صورت گرفته و در کوتاهترین زمان تیم های مختلف نیز تجهیز شده و راهی کرمانشاه شدند.

وی ادامه داد: در نخستین گام و قبل از ساعت ۲۴ یکشنبه شب بالغ بر ۱۰۰ امداد گر جمعیت هلال احمر استان کردستان با امکانات مورد نیاز تجهیز شده و راهی استان کرمانشاه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: در جریان این اعزام نیرو، تیم های تخصصی آواربرداری، تیم اسکان اضطراری و تیم سگ های جستجو یاب از جمله آنها بوده است.

وی یادآور شد: ساعت حدود دو بامداد امروز دوشنبه و بر اساس هماهنگی ها با مسئولان هلال احمر کرمانشاه، تیم های استان کردستان در شهرستان ثلاث باباجانی مستقر شده و کار عملیاتی خود را آغاز کردند.

خدابنده لو عنوان کرد: صبح امروز نیز بالگرد جمعیت هلال احمر کردستان عازم کرمانشاه شده تا از این طریق نیز روند امدادرسانی به زلزله زدگان با جدیت دنبال شود.

وی افزود: در صورت اعلام نیاز مسئولان هلال احمر استان کرمانشاه آمادگی برای اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر وجود دارد و تیم های زیادی نیز تجهیز شده و آماده باش هستند.

در همین حال یکی از مسئولان تیم های امدادرسانی جمعیت هلال احمر که در ثلاث مستقر شده است، به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر امداد رسانی در ثلاث ادامه دارد ولی خوشبختانه سطح خسارت ها در داخل شهر حداقلی است و تیم های امداد کردستانی از همان ساعت اولیه امروز راهی روستاهای این شهرستان شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.