امیر مرادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به محض وقوع زلزله شب گذشته(۲۱ آبان) شرکت گاز شبکه گاز شهرستان های ثلاث باباجانی، سرپلذهاب و قسمت هایی از شهرستان قصرشیرین را قطع کرد که  این اقدام در زلزله های بزرگی که احتمال بروز خسارت وجود دارد برای جلوگیری از اضافه شدن بحران‌هایی مثل آتش سوزی به بحران اصلی زلزله از سوی شرکت گاز انجام می‌گیرد.

 

مرادی از در دست اقدام بودن وصل شدن شبکه‌های گاز شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و بخش هایی از شهرستان قصرشیرین خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر اکیپ های امدادی ویژه سراسر استان در حال اعزام و  بررسی وضعیت گاز این سه شهرستان بوده و به محض حصول اطمینان از عدم بروز هر نوع مشکلی در صورت وصل شدن گاز، نسبت به وصل شدن گاز این شهرستان ها اقدام خواهد شد.

 

 مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: از نظر تامین گاز هیچ مشکلی نداریم اما باید این اطمینان حاصل شود که جایی از علمک ها در خطوط گاز نشتی نداشته باشند.

 

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر گاز شهرستان های ثلاث باباجانی، سرپلذهاب و بخش هایی از شهرستان قصرشیرین قطع است، گفت: در بقیه شهرستان های استان قطعی گاز نداشته‌ایم.

 

وی شماره تماس نیروهای امدادی گاز را ۱۹۴ اعلام کرد و افزود: مردم استان اگر با مشکل قطعی گاز مواجه شدند مراتب را برای اقدام لازم به این شماره اطلاع دهند

 

وی در ادامه از مردم استان خواست تا بعد از وقوع زلزله حتما دودکش های خود را چک کنند، چراکه احتمال نشتی گاز منوکسید کربن به دلیل جابجایی احتمالی دودکش ها وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.