به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، با توجه به اینکه شبه‌نظامیان تروریست داعش در عراق و سوریه در مسیر شکست حرکت می‌کنند، صدها شهروند فرانسوی و در برخی موارد کودکان آنها، بازگشت به فرانسه را آغاز کرده‌اند که به مراتب موجب سرگردانی دولت شده‌ که با آنها چه کند.

 

برای اولین بار امانوئل ماکرون امروز (دوشنبه) در مقام رئیس‌جمهوری فرانسه به قربانیان تیراندازی‌های مرگبار و بمبگذاری‌ انتحاری که ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در سراسر پاریس و حومه شمالی این شهر رخ داد، ادای احترام می‌کند. این حملات جزو مرگبارترین‌ها در خاک فرانسه از زمان جنگ جهانی دوم بود. این امر موجب شد تا فرانسه وارد عمل شود و به عملیات‌های نظامی بین‌المللی علیه داعش و سایر گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، سوریه، لیبی و مناطق دیگر بپیوندد.

 

براساس بیانیه وزارت کشور فرانسه، تدابیر فوق‌العاده به آژانس‌های اطلاعاتی برای خنثی‌سازی بیش از ۳۰ حمله در دو سال گذشته کمک کرده است. هفته گذشته، پلیس فرانسه ۹ تن را بازداشت کرد و یک فرد دیگر هم در جریان یک عملیات ضد تروریستی هماهنگ در سوئیس دستگیر شد.

 

رئیس آژانس اطلاعات داخلی فرانسه در مصاحبه با لو فیگارو گفت: آنچه مایه نگرانی ماست، طرح‌های حملات تروریست‌هاست که از سوی تیم‌هایی است که هنوز در مناطق درگیر در عراق و سوریه فعال هستند. خطر یک حمله داخلی همچنان بالاست و خطر حملات بیشتر از طرف افراد منزوی با استفاده از متدهای کم‌هزینه مانند خودرو و چاقو برای کشتن بالاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.