به گزارش ایرنا، بری روز شنبه در مصاحبه با روزنامه «الاتحاد»تاکید کرد که استعفای الحریری در خارج لبنان فاقد شروط لازم است و جز با حضور در خاک لبنان و تقدیم حضوری به رئیس جمهوری محقق نمی شود.

وی گفت: حتی اگر سعد الحریری در حال تفریح و خوشگذرانی در سواحل کوت دازور فرانسه باشد و بخواهد از منصب خود استعفا کند باید به بیروت بیاید و طبق اصول و قوانین استعفای خود را تقدیم کند.

نبیه بری درباره مصاحبه دیشب الحریری با شبکه تلویزیونی المستقبل نیز گفت: من ترجیح دادم آن را گوش نکنم چون در شرایط طبیعی انجام نشد و این مصاحبه ادامه بیانیه استعفا بود که در موردش شک و تردید وجود دارد. 

رئیس مجلس لبنان با اشاره به اینکه روز یکشنبه آینده این مساله در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب مطرح خواهد شد گفت: اتحادیه عرب باید به مسئولیت های خود در این زمینه عمل کند و وزیر خارجه لبنان باید با حضور در این نشست، موضع رسمی لبنان را توضیح دهد. 

بری در عین حال توسل به شورای امنیت و دادگاه های بین المللی را رد کرد و گفت: ما برای شکایت علیه اسرائیل به اینگونه محافل بین المللی متوسل می شویم و علیه عرب ها چنین اقدامی نمی کنیم. 

وی درباره احتمال وضع تحریم های اقتصادی علیه لبنان نیز تاکید کرد که نگرانی در این خصوص وجود ندارد و اقتصاد کشور در وضعیت خوبی به سر می برد.

بری هراس افکنی ها در این قضیه را مردود دانست و گفت: کالاهایی که لبنان از عربستان وارد می کند بسیار بیشتر از کالاهایی است که به این کشور صادر می کند. 

سعد الحریری نخست وزیر لبنان روز شنبه 13 آبان (4 نوامبر) در اقدامی غافلگیر کننده و در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد از سمتش استعفا کرد. 

بسیاری معتقدند استعفای الحریری زیر فشارهای عربستان و با هدف ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان صورت گرفته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.